maandag 7 januari 2008

Winterklaar

Vanochtend kwam ik in mijn postvak de eerste dw/kwaliteitsmedewerker van dit jaar tegen. 'De winkel winterklaar' is de titel. Maar is er nog wel winter in Nederland ? Als de doemdenkers van het broeikaseffect gelijk krijgen binnenkort niet meer. Als ik dan oud ben dan kan ik tegen de jonge collega's zeggen : "Vroeger, toen hadden we pas winters ! Met sneeuw !" En de jonge collega's zullen dan reageren met : "Wat is dat, sneeuw ?? Was er vroeger dan niet zoveel regen ?" Nee, normaal gesproken niet. Al hebben de winkels in het rivierengebied en DC Geldermalsen wel hachelijke tijden meegemaakt. En waterschade door lekkages bij winkels met platte daken kwam helaas ook regelmatig voor. Niet leuk voor de klant en ook niet voor de kwaliteitsmedewerker want die ziet zijn goede werk teniet gedaan door alle nattigheid in de winkel. De druppels die van de klanten afvallen zijn dan slechts de bekende druppel op de gloeiende plaat.
Via de achterdeur komt er ook veel viezigheid naar binnen. Weet iemand een handige manier om te voorkomen dat alle nattigheid en vieze troep tijdens het lossen je magazijn en winkel binnenkomt ? Ideeen zijn welkom want als ik mijn werk aangenamer kan maken zal ik dat zeker niet laten.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi theo !

ik reageer niet zozeer op het stukje nu , maar meer op het hele idee om n site te openen...n goeie zet! mn complimenten..
zal ons allemaal wellicht nog effectiever doen werken :)
ikzelf ben over n dikke maand alweer 2 jaar in deze functie bezig en idd loop je vaak tegen praktische problemen aan waar n ander misschien al n handige oplossing voor heeft (helaas heb ik voor het hier genoemde probleem ook geen oplossing) ik zal in ieder geval regelmatig even neuzen hier!
groetjes
dorothe

Theo zei

Hoi Dorothe,

dank je voor je reactie. Jammer dat je geen oplossing hebt maar als je verder nog tips hebt (je bent tenslotte al lang KM) of vragen, laat het dan maar weten.

Groeten van Theo

c0byy zei

haii ben ik weer,

de nattig heid in t magazijn is best k*t, ben zelf ook aan t denken.
maar heb nu bij ons vo0r de intree van de winkel een nieuwe mat besteld bij cws, die precies t stukje waar de klant binnen komt het meeste water op gaat vangen!! op zo'n regenachtige dag lo0p ik denk een stuk of 10 keer met die boen machine do0r de winkel. echt irritant af en toe..

gr0etjes 1359 g0uda

Theo zei

Hoi c0bbyy,

mijn eerste gedachte was : ja een mat bij de achterdeur maar ik ben bang dat-ie al heel gauw heel vies wordt. We blijven nadenken.
P.S.Had je nog geen mat bij de voordeur ?

Gr.v.Theo

Anoniem zei

hey theo,

jaa ik heb wel een mat bij de voordeur, maar wij zitten met ene pilaar precies bij de deur.
en de standaart mat van cws is 10 cm te breed, dus dat water hou ik alsnog, maar er is er 1 besteld en hopelijk komt ie gauw binnen.!!

gr0etjes 1359