vrijdag 11 januari 2008

Kniebeschermers

Nee, ik heb ze niet gebruikt bij het leggen van de tegels. Dat liet ik aan de experts over. Ik heb ze vorig jaar aangeschaft om de slijtage aan mijn broeken te verminderen. Ik heb in mijn carriere bij Albert Heijn al heel wat broeken versleten tijdens het vullen, code controle, etc.. Er zijn natuurlijk verschillende houdingen mogelijk om in de onderste regionen van de schappen te werken. Gehurkt zitten geeft de minste slijtage maar bij langer zitten kun je last van je rug krijgen en bij het opstaan krijg je het bekende 'zwart' voor de ogen. In kleermakerszit zit je wel lekker maar wil je tot achterin de bodembakken komen dan komt er een (te) grote belasting op de onderste ruggewervels. Mijn voorkeur gaat uit naar het zitten op mijn knieen. Voor de bodembakken zit ik dan een kwartslag gedraaid en steun ik met 1 hand op de grond, voor de onderste planken zit ik met mijn billen op mijn hakken en voor halverwege het schap met rechte rug. Soms 'loop' ik zo naar een andere plek en dat leidt soms tot verrassende reacties. Zo verraste ik eens een moeder met kind toen ik om de hoek van het schap kwam : "O kijk, een dwergje" zei zij tegen haar dochtertje. Hilariteit alom natuurlijk toen ze zag dat er ook nog onderbenen achter mij aansleepten. De moeder kreeg een rode kleur maar zelf kan ik er smakelijk om lachen. Dat is de beste manier om te voorkomen dat mensen zich ongemakkelijk voelen.
Mijn knieen voelen zich nu ook minder ongemakkelijk want alhoewel er een aardige eeltlaag op mijn knieen zit was het toch erg pijnlijk als je toevallig op een stukje glas of een steentje zat. Je hebt in de bouwmarkt zowel harde als zachte kniebeschermers. De zachte zijn een weldaad voor je knieen, de harde zijn minder geschikt omdat die met hun harde rand meer in je been drukken. Voor de kosten, minder dan 15 euro, hoef je het niet te laten en misschien heeft je SM een potje om ze te bekostigen. Ik werk niet meer zonder.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha blauwe knieen, vanaf die tijd zit ik gewoon op de grond en voor de iets hogere planken pak ik een krat, want als ik door m'n knieen ga voor een tijd ik amper de lucht in kom door de kramp.

Heb nog wel even een schoonhoud tip, mochten er collega's ook last van hebben: kattegrid.

Bij ons waren er elke dag zakken kapot, dit door de vullers, maar ook door de worp. Catzan stond (bij ons)net naast een hogere plank met zo'n fijn plastic latje, door dat latje en vol vullen gingen de zakken dus scheuren. Dit heb ik (in overleg afd) veranderd, de dozen grid omgeruild met Catzan en heb al weken geen kapotte zakken meer.

Dit probleem doet zich ook voor bij de suiker, weer dat latje (____-----) lage streep suiker, hogere chocomelkblikjes, maar daar heb ik nog geen oplossing voor behalve het aanbrengen van isollatie voor buizen wat nog niet is gedaan omdat het me een raar gezicht lijkt. Misschien dat AH daar eens over na kan denken, zachtere latje??

Groetjes Gery 1211 Harderwijk
(KM sinds sept. 2006)

Theo zei

Hoi Gery,
gebruiken jullie nog van die doorzichtige bodembakverdelers ? Als de suiker onderin staat zou je een grote verdeler tussen de suiker en de andere plank kunnen zetten.
Gr.v.Theo

Anoniem zei

Dat ik daar niet op ben gekomen, ga maandag gelijk kijken of 't past.
Thanks Gr. Gery