vrijdag 30 december 2011

Cold turkey

Niet iedereen blijkt de kalkoen van Albert Heijn tijdens de voorbije kerstdagen even goed te hebben verdragen. Enkele tientallen consumenten klaagden de afgelopen dagen op internet over de kwaliteit van het gevogelte, aldus RTL Nieuws.
Zwarte plekken op de vogel, stank uit de koelkast, bedorven waar. Iemand twitterde zelfs dat hij sinds gisteravond ‘zo ziek als een hond’ is en nooit meer kalkoen eet.
Behalve op Twitter wordt er ook op internetfora driftig gemopperd over de kwaliteit van de kalkoen. Iemand kocht op 22 en 23 december twee kalkoenen, waarop een tht-sticker stond van 27 december. De vieze geurtjes kwamen al op de 24ste uit de koelkast, een dag later was de stank volgens deze internetter ‘niet te harden’.
Albert Heijn zegt de klachten te betreuren, maar benadrukt dat de bewaartemperatuur in orde moet zijn. Verder geldt er een ‘onvoorwaardelijke kwaliteitsgarantie’. Klanten krijgen hun geld terug of kunnen de kalkoen komen ruilen. Volgens een woordvoerder van de Zaanse marktleider is het aantal klachten gering afgezet tegen de verkochte tienduizenden kalkoenen.

Uit : Levensmiddelenkrant

Wij kregen op de donderdag voor kerst 13.000 (!) colli vers binnen, 5 vrachtwagens. Als Kwaliteitsmedewerker moet ik er op toezien dat er in de koelcel gesplitst wordt en dat de koelketen niet onderbroken wordt.

Tip voor DC : meer ce's in een zwart fust stoppen, dat scheelt volume.

12 opmerkingen:

Hans zei

Hallo Theo,

Hierbij een reactie, niet behorende bij het artikel maar misschien wel handig om mee te nemen.

Ik heb nog een tip voor de kwaliteitsmedewerkers.
In filiaal 1403 te Alkmaar hadden we een (verwijderbaar)verloopstukje gezet op de aanzuigslang van de Taski schrobmachine (oranje). Hierdoor was het mogelijk om een stofzuigerslang aan te sluiten.
Dit is ideaal om bijvoorbeeld je bancarella's stofvrij te maken, schappen uitzuigen en noem maar op.
Het grote voordeel is dat de machine veel aankan qua materialen die hij op kan zuigen. Het zuigmechanisme zit immers verwerkt in de deksel en wordt afgesloten door een vlotter. Het grove vuil en stof wordt opgevangen in het gele vuilfilter en al het vocht in de bak eronder.
Misschien een tip voor de andere Kwaliteitsmedewerkers?

Anoniem zei

hallo allemaal,

ik heb de nieuwe werkkar al een poosje. vvreselijk irritand maar bij mij valt steeds de tork rol houder er van af.. iemand een oplossing..??

Anoniem zei

hoi Anoniem hoe kom je aan de nieuwe werkkar is die te bestellen ?
Theo weet jij dat ??

Theo zei

De nieuwe werkkar staat in TIB (Technisch Inventaris Boek) groep 69 Kwaliteit.

Theo zei

Ik heb het eerste model en er kunnen en zijn al wat kleine aanpassingen geweest maar als het goed is bestaat het ophangsysteem uit twee klemmen die op de horizontale dwarsligger geklemd worden. Een fout die gemaakt kan worden is dat ze er ondersteboven en niet goed doorgedrukt op zitten.
Even uit mijn blote hoofd : de 'weerhaakjes' zitten aan de onderkant.

Anoniem zei

Theo, die mag je niet zomaar bestellen he ?? Toen ik naar de kw ging hebben ze voor mij een eigen kar besteld. Gedurende de tijd heb ik allemaal dingen aan deze kar toegevoegd. Zelfs pleisters.

Ik wist nog van toen dat de SM dan toestemming moet hebben of vragen. Klopt dit Theo ??

Theo, nog een laatste vraagje wij werken geregeld met glas ivm breuk. Meestal gebruik ik hier een doosje voor om het glas af te voeren.

Maar gebruik soms ook de veger met gevolg dat je die bij sommige gebruik weg moet gooien.

Heb jij wat tips hiervoor. Bij het best product van Nederland zag ik iets voorbij komen wat best handig zou zijn voor ons als kw er.

Theo, je wordt steeds beroemder ik zal je in ons personeelsblad!!!!!
Kun je nog over straat ??

Bedankt voor je antwoorden.

groetjes een collega

Theo zei

Ja, wereldberoemd in Muiden en omgeving ;-)
De nieuwe werkwagen staat, net als andere duurdere artikelen, in TIB en je moet inderdaad toestemming hebben van je SM/ASM. Als de oude werkwagen kapot is, of je hebt een extra wagen nodig omdat je met z'n 2en of 3en bent, zal toestemming niet zo moeilijk zijn. Voor de TIB-applicatie in Plaza moet je minstens TL zijn. Eens te meer een reden om een TL-Kwaliteit te hebben.
Glas veeg (of laat ik vegen!) met twee kleppen van een kartonnen doos. Plastic onder in de doos en je kunt uitstekend een kapotte pot appelmoes opruimen. De stoffer/veger gebruik ik daar niet voor want alle stof en vuil gaat er vervolgens aan vast plakken. Niet iedereen (niemand?) begrijpt dat bij VKKlaar, dan vind je weer zo'n samengeklonterd geval bij je schoonmaakstation. Grrrr.

Wat heb je gezien bij HBIVNL ?

Anoniem zei

Hallo Theo,

Bij HBIVNL hadden ze een soort van stoffer en blik idee.
En het blik kon je glas mee opvegen. Bleef dan erin zitten.

En dan kun je zo het water laten wegstromen en het glas blijft erin.

Moeilijk te omschrijven hoop dat je het begrijpt.

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Ik ben blij met mijn oude kar. Ik heb liever geen mopwagen er standaard op.

bedankt een collega

Desiree zei

Er zijn een hoop VK1-ers die niet begrijpen dat je stoffers en blikken gigantisch naar de ****** gaan door dat opruimen.

Ik leg mijn stoffers elke week standaard een uurtje in een emmer water terwijl ik de HACCP ronde loop en de vloer schrob 's morgens. Daarna in een stuk Tork wikkelen en afdrogen. Kunnen daarna gelijk weer gebruikt worden en evt viezigheid is er gelijk uit.

Hoop dat iemand daar iets aan heeft. :)

dorothe zei

gebruik ipv n stoffer een klein ruitenwissertje samen met het blik..werkt perfect , bij al het vuil,ook bij vochtige dingen.

Anoniem zei

Dorothe, ik ga die denk ik aan mijn uitrusting toevoegen. Vaak maak ik de stoffer wel droog.
En pak in elke hand twee gele doekjes en zo het glas in mijn vuilniszak doen.

Hebben jullie nog meer handige tips voor het werk. Ik heb standaard een vegertje voor de vakken van bv macaroni in mijn kar.

En pleisters zodat ik niet op een afdeling moet zoeken....

Theo zei

De wisser leek mij in eerste instantie ook een goed idee maar die zit dan op mijn kar. Bij breuk moeten in principe de vullers het zelf opruimen. Een kartonnen doos met kleppen is dan het eerste bij de hand en als ik er niet ben zou ik ook niet willen dat ze mijn spullen gebruiken. Er raakt dan teveel zoek. Vandaag nog een pot appelmoes zonder 'dader' opgeruimd met 2 kleppen van een doos. Zo gebeurd.