dinsdag 17 januari 2012

Dit is geen oefening......

...maar gelukkig wel vals alarm. Vandaag ging in ons grote winkelcentrum het ontruimingsalarm af. Er gaat automatisch een bandje draaien dat in iedere winkel te horen is. Zowel in het nederlands als in het engels wordt iedereen verzocht zo spoedig mogelijk naar buiten te gaan. Dinsdag is weliswaar de rustigste dag maar toch is het opmerkelijk dat iedereen in de ruim 25 grote winkels binnen 4 minuten buiten stond. Geen paniek en slechts een enkele klant die er op gewezen moest worden dat ze naar buiten moest.
Het was weliswaar koud maar een kwartiertje in het zonnetje voordat politie en brandweer (aanrijtijd 8 minuten) het sein veilig gaven was toch wel lekker. Een defecte sensor bij de Lidl was de oorzaak.
Hoe zou het gaan op een drukke zaterdag ?

21 opmerkingen:

Anoniem zei

Theo, dat was zeker paniek lijkt mij. Wij hadden afgelopen Zaterdag een storing van de scanners/scanpalen. Je wil niet weten hoelang de rijen waren...

En dan zie je hoeveel mensen er gebruik maken van de scanners.
En wat een goed systeem kwa doorstroming....

Maar de klanten blijven rustig, het kan gebeuren. Toen het probleem was opegelost zag je de rijen na een half uur weer slinken.

Leuk/goed vind ik dan wel dat je twee medewerkers hebben die mobiel zijn kwa afdeling. Dus geen vast werkplek waar wij als kw aangebonden zijn.

Dus in nood kunnen wij als kw ondersteuning geven. Vind dat wel get leuke aan het vak. En ik moet zeggen dat ze je er toch wel dankbaar om zijn. Voor mij is het een kleine moeite.

Zo help ik ook weleens oudere mensen die zelf geen boodschappen kunnen doen door handicap.
Een mevrouw een aantal keren geholopen en dan zijn ze je dankbaar en je wordt elke keer enthousiast begroet...

Zo heb je een paar vaste fans merk ik...

Theo en andere collegas hebben jullie zulke leuke klanten/situaties wat het werk nou even iets leuker maakt.

Poetsertje zei

Even off topic

Is het een idee om ons eigen Twitteraccount aan te maken #AHKM
Voor vragen en tips lijkt mij een stuk sneller :) Tenminste als er twitteraars zijn hier...

Anoniem zei

lijk mij een goed idee geef je wel een seintje wanneer het op twitter staat groetjes jannie uit vlaardingen

Theo zei

Ik heb zelf geen smartphone en geen twitteraccount. Ik heb ook niet het gevoel dat ik mijn verhaal of antwoord kwijt kan in 140 lettertekens.

Theo zei

Af en toe verduidelijkende foto's of video lijkt mij ook wel handig.
Op zich is #AHKM niet verkeerd maar uiteindelijk is ook Twitter een hy.

Theo zei

pe van voorbijgaande aard. Hyves schijnt op sterven na dood te zijn en Linkedin holt ook achteruit. Uiteindelijk gaat het om de inhoud en in

Theo zei

een flesje van 10ml gaat nu eenmaal minder dan in een fles van een liter. Het klopt dat er meer gecommuniceerd moet worden binnen AH. Delen=OK

Anoniem zei

Theo zit je toch op Twitter met je korte berichtjes ? Ik heb toch liever geen beperking aan het aantal woorden wat je mag gebruiken per keer. Als je een lang verhaal hebt dan blijf je denk ik bezig met twitteren. Is dit wel het juiste medium voor een blog een twitter..

Twitter is toch meer hup snel.



Er staan nu 7 berichten ik was erg benieuwd of er nieuws was of een leuke bijdragen van Theo of een collega. Dan blijkt er niks inhoudenlijks te staan.

Dan heb ik eerlijk gezegd liever dan Theo bij zijn oude vertrouwde blof blijft en een bericht is ook een berichtje waar je wat aan hebt.

Niet 7 berichten waar weinig nieuws instaat.

groetjes een collega

Theo zei

Nee hoor ik zit niet op Twitter. Ik wilde alleen even laten zien dat ik een op zich al korte reactie toch nog op moest delen ivm de beschikbare ruimte op Twitter.

Anoniem zei

Twitter is naar mijn idee helemaal geen goed medium om lange berichten te willen verzenden. Ik zie nu het gevolg Theo. Naar mijn idee haak ik dan af.

Je blog is nu juist zo naar mijn zin. Foto erbij voor de duidenlijkheid. Vragen kun je stellen en je beanwoord ze...

Een rustig moment van de dag laat maar zeggen een soort van pauze.
Twitter vind ik meer van hup hup hup dat vind ik een groot nadeel aan Twitter.

En ik denk dat Twitter juist bedoelt is voor snelle korte berichten.

Anoniem zei

theo,

kunnen we niet voorstellen. geen idee bij wie?
dat we allemaal gewoon een email account aan moeten maken en dan gewoon alle emailadressen van de kwers in je mailbox zo kun je intern met elkaar oplossen en delen

Anoniem zei

dat vind ik een heel goed idee

Anoniem zei

Anoniem, ik blijf de blog het handigste vinden je kunt nog eens wat terug zoeken. Mijn bevalt het wel of een gesloten groep aanmaken ???

Wat zou je via email moeten kunnen oplossen ??

Anoniem zei

nou als je allemaal smiddags een minuutje of 5 neemt om dan je mailbox te checken en zo te kijken of je andere collega's met een probleem kan helpen. niet iedereen heeft een mobiel met internet dus moet je naar huis dit bericht plaatsen, wachten totdat er iemand antwoord en dan heb je je probleem niet meteen kunnen oplossen en met de mail lijkt mij van zoveel filialen in nederland dat er toch wel iemand binnen een uur reageert waardoor jij je probleempje kan oplossen of fotos kan delen noem maar op!!!

Anoniem zei

Anoniem bij mij werkt de blog van Theo toch meer als ik rustig thuis ben. Directe problemen regelen we op het filiaal zelf.

Ik kan wel mee komen met jouw hoor Anoniem maar ik werk niet zoveel dus voor mij komen problemen niet veel voor...

Anoniem zei

hoi theo,
heb jij voor mij het tibnummer van de werkkar ik wil een nieuwe bestellen maar we kunnen hem niet vinden in tib

km ingrid 1394ahxl

Theo zei

Hoi Ingrid,
de werkwagen staat in TIB onder groep 68 Magazijn (ad 399 euro). Ik heb het nasanummer doorgebeld naar het filiaal.

Anoniem zei

dank je theo hij wordt besteld groeten ingrid

Desiree zei

Oke, een hele brandende vraag..

Wij hebben een nieuwe (bruine/donkere) vloer in onze AH liggen. Nu is het zo dat je hier ALLES op ziet aan pekeltroep enz. Met de schrobmachine kunnen we het ergste wel weg krijgen, maar randen/onbereikbare plekken kunnen we niets mee..
Zodra je met de mop gaat werken, blijft er een spierwitte vlek achter op de vloer. Ook hebben we al meerdere schoonmaakmiddelen en zelfs de stoomreiniger geprobeerd.

Iemand enig idee hoe wij de vloer weer netjes schoon krijgen?

Anoniem zei

ja ik weet de oplossing je dood blijven ergeren en de vloer er uit halen wat een drama he wie deze vloer uit gevonden heeft zou zeggen laat die gene is de vloer komen doen ben blij dat nu de haccp controle nog niet bezig is wat zouden we dan veel aftrek krijgen door die vloer

Anoniem zei

ik denk dat iedereen die zo een vloer in de winkel heeft zich geel en groen ergert; gewoon maar afwachten tot de sneeuw weer weg is dan komt het vanzelf goed; is vorig jaar ook goed gekomen in ons filiaal en toen lag de vloer er net in met de opening en sneeuwde het met de opening dus ALLES KOMT GOED!!!

helwie zegers filiaal 1137 someren