vrijdag 18 februari 2011

Ervaringen gevraagd

In de reacties bij een oud bericht vraagt iemand naar ervaringen met het uitvoeren van andere werkzaamheden, zoals het bijspringen bij de kassa. Wil je hierop reageren dan kan dat hier .

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Omdat de kassagroep zelf de kaassameubels schoonhoud help ik smiddags met de koffiepauzes zodat de dames en heeren ook normaal kunnen pauzeren.Op maandag zit ik meestal 45 min maar de rest van de week draai ik hoofdzakelijk bij.
Ik heb daar geen problemen mee Groetjes Gerben Noppe 1195 lisse

Theo zei

Toch moet je je dan af vragen of de planning bij de kassa wel goed is als ze anders geen normale pauze kunnen houden.

Theo

willy zei

bij ons is het standaard zo dat er geen kwaliteits uren naar andere afdelingen gaan.
In "noodgevallen" kan ik uiteraard overal bijspringen, maar daar word nauwelijks gebruik van gemaakt.
Alle leidingevende en collega's op de vloer (en ikzelf met ons teampje) vinden het zo heel fijn werken.

Anoniem zei

sinds een aantal maanden staat in ons filiaal het kwteam boven aan de bijdraailijst, dus als eerste worden wij geroepen, hier kon ik tegen in gaan maar had totaal geen zin. Nu is het zelfs zo dat ze op ons rekenen, dus op de vaste piektijden moeten we zowiezo bijdraaien (eigenlijk meedraaien)en mogen we zelfs geen pauze meer nemen.

Heb aan asm gevraagd of de kassa wat aan de planning kan veranderen, maar dat kon niet (loonsom etc)want ons werk lijd eronder. Heb je net de koeling leeg kan je een halfuur bijspringen etc.

Ben bang (ja bang) dat als ik het hogerop zoek, wat altijd is gezegt als je er niet uitkomt op de werkvloer, dat ze je dan gaan 'pakken' op je werktijden of het zo onprettig voor je maken om nog plezier in je werk te hebben.

Theo zei

Lastig voor je.
In December is de evaluatie geweest van het Winkelbesturingsmodel (uitslag bij mij nog onbekend) maar het kan haast niet anders dan dat men concludeert dat er nog het een en ander schort aan de invulling ervan. Ik denk er over om de reacties op dit blog te bundelen en naar de OR te sturen. Kunnen ze een cursus Winkelbesturingsmodel ontwikkelen voor winkelkader, kunnen die ook eens 'het verschil maken'.

Collega zei

Hoi Theo,

Het is denk ik ook een kwestie van belang inzien van de kwafdeling.
Maar eigenlijk blijft het denk ik vaak zo. Fijn dat jullie er zijn maar er wordt pas wat gemist van de kw als je het werk niet meer doet.

Juist door dat je het bijhoudt zie je dat niet. Juist als we geen kwaliteitsdiensten leveren merk je het verschil.


Maar ik denk juist doordat de kw vrij rondloopt en geen afdeling heeft er soms wat gesmokkelt wordt aan de kw uren.
Ik vind het te gek dat kw wordt gebruikt als een standaard invaller voor de kassas zoals ik hierboven lees.

Bij mijn filiaal wordt wel belang gehecht aan de kwaliteit. Dus standaard inspringen bij de kassa hoeft niet. Het zal me dan ook vresenlijk storen dat oproepbaar zijn.

groeten een collega