vrijdag 25 februari 2011

Aaaaarghh !

23 opmerkingen:

helwie zei

indd wat een ... stickers zeg!!!

Desiree zei

Mee eens. Zelfs met stickerverwijderaar krijg je ze nauwelijks van de vloer en andere objecten!

Theo zei

Het is een goed doel (afgezien van de commerciele kant) maar ze moeten eens nadenken over de manier waarop en de gevolgen voor anderen. Multidisciplinair denken heet dat.

willy zei

waarom komen wel los van de verpakking en niet van de roosters of de vloer.........
drama......voor het KW-team

gerben zei

kan het ook an de vloertegels liggen wij hebben in Lisse geen probleem met de stickers, we zijn vorig jaar oktober verbouwd en hebben bruine vloertegels ze laten zo los GR Gerben

Anoniem zei

idd veel van die stickers op de vloer, maar even ervan af krabben (met plamuurmes) en dan voor de stickerresten gebruiken wij wasbenzine, werkt goed en stinkt niet zo erg. (ook ideaal voor de zwarte vegen op de klapdeuren)

Ze komen waarschijnlijk los van de verpakking ivm de koeling (in de vriezers blijven al helemaal geen stickers (35%) zitten.)

Theo zei

Ook goeiemorgen :-)

Maar ze geven ons (waarom nooit een ander?) wel extra werk.

En een goeie werkdag !

Theo

Anoniem zei

Mensennn
Doet bij iemand haccp digitaal het al om je schema te veranderen? Word hier egt gek van zou eerst 6 weken geleden zijn en toen 2 en er is nog niks veranderd!!!

Theo zei

Eergisteren was ik (als lid van een pre-openingsteam) voor het invoeren van haccp-digitaal en dergelijke in een nieuw franchise filiaal. De aldaar aanwezige Consultant Field Support Franchise (een mondvol ja) had contact met WO Support in Zaandam en ons werd medegedeeld dat de nieuwe versie a.s. maandag 7 maart ingevoerd wordt. Het kan echter zijn dat dit tot week 13 uitgesteld wordt in verband met de invoering van een nieuwe versie van Plaza.

Desiree zei

Wat een gezeur blijft dat, met HACCP Digitaal..

willy zei

ik begrijp niet, met al die computerprogrameurs die er overal zijn, dat wij met zo'n waardeloos systeem moeten werken.
De ene keer gaat het goed, maar de volgende dag is het weer wachten, wachten, wachten, voortaan weer bijna alles op papier, terug naar die goede oude tijd.........
Ik hoop van harte dat er verbetering in komt.

Anoniem zei

nou reken maar op week 13 dan,
het is al zovaak verzet, is nietbelangrijk genoeg

willy zei

het zal mij benieuwen. theo heb jij hier ook invbloed op?????

Theo zei

Nee ik heb hier geen invloed op. De software wordt tegenwoordig onderhouden door HP en dan ben je afhankelijk van hun mankracht. Mankracht is natuurlijk te beinvloeden door geld. Mankracht wordt echter ook beinvloed door griepgolven, vakanties etc. zoals elk filiaal ook van die periodes heeft.
Ik zou wel willen dat ik er invloed op had maar ik zit helaas niet op een stoel in Zaandam en heb voor dat onderdeel ook nog nooit een vacature gezien. Misschien (misschien!) dat ik mij volgend jaar kandidaat stel voor de OR om zo de positie van de Kwakiteitsmedewerker te versterken.

willy zei

vind ik een prima plan.
Heb een hele andere vraag aan jou.
Moeten wij de weekrapporten van HACCP-digitaal bewaren in onze map voor de controle's of hebben we die niet nodig?
Een nieuwe SM vertelde dat ze de weekcontroles nooit uitprintte voor het KW-team, maar ik krijg ze wel altijd en bewaar ze altijd een half jaar totdat de controle weer is geweest.
Ik hoor het graag van jou.
Jij weet misschien wel niet alles....maar wel heeeeeel veel.
Alvast bedankt

Anoniem zei

jaaa hoorr..

en we wachten gewoon weer tot week 13 :@:@:@:@

Theo zei

Hoi Willy,
ik heb het nog nooit meegemaakt dat de weekrapporten uitgeprint en bewaard werden. De rapporten zijn gewoon op de computer opvraagbaar in haccp-dig. De sm moet wel de resultaten van het kalibreren van het temperatuurpistool vermelden in het weekrapport.
Wat je wel moet bewaren zijn de papieren aftekenlijsten van de bedieningsafdelingen.

groeten van Theo

willy zei

dank je wel theo.
Toch wel handig als je geen back-up hebt.
Ben wel tevreden over hoe alles loopt, maar kan altijd ook nog veel leren.
Ben benieuwd naar de diversey controle.........

ingrid zei

hoi theo,
moeten de dagrapporten wel bewaard worden? wij hebben veel last van schimmel in de zuivel hoek vorige week 1 meter gedaan in 1,5 uur met 2 personen

Theo zei

Hoi Ingrid,
De SM/ASM beoordeelt op maandag de uitgevoerde werkzaamheden van de afgelopen week en tekent hiervoor in haccp-digitaal. Dagrapporten hoeven dus niet op papier bewaard te worden.
Wij doen de zuivel elke dag voor het vulmoment. Niet helemaal leeg halen natuurlijk (20m is een beetje veel) maar wel de lege vakken en plekken met viezigheid. Toch kunnen ook wij niet altijd schimmel voorkomen. Een veel voorkomend probleem hierbij zijn de oplegplaten met de vastgeplakte opvulstroken, op een gegeven moment niet meer schoon te krijgen. Ik vervang ze dan door grote oplegplaten waar ik de ruimte voor de achterste staanders uit knip. 's Zomers is het probleem groter door de warme, vochtige lucht.

Desiree zei

Bij ons zijn de meeste opvulstroken niet vastgeplakt aan de oplegplaten, maar liggen die los achterin de koeling. Hierdoor is het een stuk makkelijker om het schoon te houden. Nu heb ik ook nog het geluk dat we eind vorig jaar verbouwd zijn en daardoor nog een kleine voorsprong heb kunnen houden. Helaas ben ik de enige KM en is 5 meter drinkzuivel en 7 meter eetzuivel dan niet iedere week goed bij te houden.

Theo, nog even een andere vraag. Een tijd geleden heb jij in je blog het gehad over een stoomreiniger om o.a. de toetjesvlekken makkelijker te verwijderen. Heb je een merk o.i.d. dat je aanbeveelt? Ik heb namelijk van mijn SM groen licht gekregen om er ook 1 voor ons filiaal aan te schaffen.

Theo zei

Zelf heb ik gewacht op een aanbieding van de Gamma. Aanbiedingen doen het altijd goed bij je baas ;-)
Bij de Gamma hebben ze Karcher, semi-professioneel en krachtig genoeg.

Desiree zei

Afgelopen maandag heb ik een karcher van de baas gekregen. Vandaag uitgetest op een enorme melkvlek in het melkhuisje, werkt perfect. :)