vrijdag 20 februari 2009

Geruchten ?

Zoals je in voorgaande reacties had kunnen lezen circuleerden er geruchten (?) dat de functie van Kwaliteitsmedewerker zou ophouden te bestaan. Ik kon mij dat niet voorstellen omdat deze functie een wezenlijke meerwaarde heeft voor een winkel. Ik heb daarom (via het SSC) aan de Winkelorganisatie, afdeling Support Verkoopklaar gevraagd of dit waar is. Het antwoord luidde als volgt :
"Er is GEEN sprake van stoppen met de functie van Kwaliteitsmedewerker. Uit alle evaluaties blijkt zelfs dat de introductie van deze functie als een van de erg positieve bewegingen van het besturingsmodel wordt beschouwd. We zullen hier in de terugkoppeling van de evaluatie aandacht aan besteden".

De functie blijft dus bestaan en mocht je je werk niet als positief ervaren DOE ER DAN WAT AAN ! Tijdens klankborddagen van de Ondernemingsraad is gebleken dat een prettige werksfeer en een positieve houding ten opzichte van de Kwaliteitsmedewerker mede bepaald wordt door de instelling van de SM. Kun je hier niet over praten met je SM ga dan een stapje hoger en praat met je Operationeel Manager. Hij kent het belang van een goed functionerend Kwaliteitsteam en zal je steunen om de situatie in je filiaal te veranderen.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben het zeker met je eens dat je sm een heel belangrijke factor is in het slagen van het kwaliteitsteam.

Zelf moet je ook sterk in je schoenen staan om niet voor alles op te draaien. Nee zeggen is vaak een must.

Doorzetten dus.

Remco Opdenkamp, filiaal 1561 Rotterdam.

Anoniem zei

hoi Theo
Heb even een vraagje.
Weet jij of de deli en kaas koelingen ieder 3 weken leeg moeten om te ontdooien of volstaat aleen schoonmaken.
Dit werk heeft de afdeling altijd zelf gedaan maar schijnt nu bij ons team te horen.

Op de afd. weten ze niet beter dan dat de koelingen uit moeten om de 3 weken.
Maar dat kost ons team zoveel tijd en als dit anders mag dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Ik hoop snel van je te horen.
gr.willy

Theo zei

Hoi Willy,

de bedieningsafdelingen kaas, deli, bake-off en grill worden door de KM alleen gecontroleerd, het schoonmaken gebeurd door de medewerkers van de afdeling zelf. De broodtafels/stellingen doen wij wel en ik heb zelf de afspraak gemaakt dat wij het glas van de toonbank van deli, kaas en grill 1 maal per week doen, de andere dagen doen zij het zelf. De afd. d,k,b en gr hebben hiervoor nog, als enige, papieren aftekenlijsten.(na de periode niet weggooien maar in ordner doen). Of de koelingen het beste uit kunnen weet ik niet maar dat lijkt mij alleen noodzakelijk als je met vloeistoffen gaat werken waar ook electriciteit (stekkers!) is. De zuivelkoeling zetten we immers ook niet uit.

Groeten van Theo

Anoniem zei

hoi theo
inderdaad was voorheen alleen controle, maar dat schijnt onlangs veranderd te zijn.
Ik heb inmiddels wel begrepen dat er veel ijs inzit dus moeten ze wel worden onddooit.
Ben bezig met op de afdeling goede afspraken te maken zodat er duidelijkheid is over wat wij doen en wat de afdeling zelf doet.

De groentenafdeling heeft trouwens geen papieren aftekenlijsten meer, maar is al (zover ik weet) minimaal 1 jaar digitaal

Fijn trouwens dat je zo snel reageerd.
Heb ik altijd een ervaren persoon achter me, toch wel handig!!
groeten willy

Theo zei

Hoi Willy,

het eerste waar je een bericht over een verandering voor de KM mag verwachten is toch wel het Winkelweb. Klik in de rechterkolom op 'nieuws' en vervolgens op 'kwaliteitsmedewerker' en je ziet alle berichten van de laatste tijd die verband houden met de KM. Het laatste bericht was geloof ik van oktober 2008. Het zijn dus slechts geruchten (anders mogen ze de uren wel flink uitbreiden)

Ik heb zelf eens kilo's en kilo's ijs weg zitten werken bij de diepvries. Wat een rotwerk. Doe je voorzichtig met de leidingen ?

Met de invoering van haccp-digitaal in okt.2006 zijn alle papieren lijsten overbodig geworden, met uitzondering van de deli, kaas, bake-off en grill&steak. Ook de hygiene werkplannen zijn als het goed is verwijderd (muv wederom d,k,b en gr&s)

At your service,

Theo