maandag 9 februari 2009

R2D2

Mijn beste vriend heeft wieltjes. Kleine wieltjes. Hij is een fantastische hulp maar heeft, helaas, nog steeds begeleiding nodig. Zijn naam is R2D2 en is een robot van de Nilfisk-klasse. Ik ben de afgelopen twee weken bij diverse filialen op bezoek geweest en ik kan niet anders concluderen dan dat te veel collega's geen beste vriend hebben. Misschien staat hij in een kast ? Zoek hem op en ga samen eens door de bodembakken heen. Je zult zien dat een goede samenwerking wonderen doet voor het uiterlijk van de schappen. Als jullie dat voor openingstijd doen kun je vele meters maken. Neem er eventueel nog een verlengsnoertje bij voor de verre hoekjes. En de volgende stap ? Een beste vriend die ook zelfstandig kan werken natuurlijk !

7 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb er een van het type karcher,met extra lange slang 5 meter kun je een heel eind mee komen ik gebruik hem dagelijks.groetjes gerben

Anoniem zei

hee harry,
jij bent vlot, ik werk al 2en half jaar met de stofzuiger.

verzin eens wat nieuws dan al die onzin.

Theo zei

Hee Anon, ik werk al 20 (twintig) jaar met een stofzuiger. Mijn vorige beste vriend was van het type Karcher maar die heeft zichzelf een jaar geleden opgeblazen. Grote rookwolk in de winkel. Je had erbij moeten zijn joh, of is dat niets nieuws voor je ?
Serieus, ik pretendeer niet elke keer iets nieuws te zeggen voor iedereen maar er zijn collega's die pas collega zijn en niet eens weten hoe het wiel er uit ziet. Dat probeer ik ze dus te vertellen want er zijn heel wat filialen waar geen stofzuiger gebruikt wordt. Als je dit weblog al lang volgt en goed leest weet je dat dit ook bedoeld is om ideeen onderling uit te wisselen. Ik weet niet alles, weet je. Dus laat jou goede ideeen hier horen.

Theo

Anoniem zei

Hoi Theo hoeveel mensen zijn er kwaliteitsmedewerker in jullie winkel???Heeeel veel denk ik zo te lezen!!!!Ik begrijp niet dat al het moppen en dweilen met de machine en dan ook nog ffff stofzuigen voor 8 uur??? ik vind het knap ,zeker een winkel van 50m2ofzo ?? mijn winkel is +/- 1450m2 en doe het helemaal alleen!!Begin je 's-nachts om 3 uur ofzo?Nou dat gaat me net iets te ver.De vriend op wieltjes wordt bij ons ook al vanaf het begin gebruikt!Het gezeik over uren besparen op een onderdeel van de zo belangrijke functie, toen deze in het leven werd geroepen probeer je wel af te breken.Het gaat mij net iets te ver allemaal.Ben benieuwd hoelang deze functie nog blijft bestaan daar ze ook al op kwaliteit uren gaan bezuinigen.

Anoniem zei

Hoi allemaal,

wij hebben een BOSCH stofzuiger en die werkt prima! De jontec 300 is bij ons al een week of 2 niet binnengekomen...ik gebruik nu de Euroshopper allesreiniger met citronella: ruikt lekker en het schuimt niet. Ik hoop echter dat de jontec 300 weer snel binnenkomt.

De normen van Attack (ongediertebestrijding) en Johnson Diversey zijn inderdaad opgeschroeft. De beschikbare uren voor het kwaliteitsteam zijn echter naar beneden gegaan (Ik heb nu 7 uur minder te besteden dan afgelopen jaar, toen ik nog 57,5 uur had).

Oftewel dubbel hard werken om alles voor elkaar te krijgen.

Heeft iedereen hier last van?

Remco Opdenkamp (1561 Peppelweg Rotterdam).

Anoniem zei

hey anoniem,

je hebt gelijk!
ik heb een kleine winkel en zelfs mij lukt het niet om dit voor 8 uur te doen. ik heb het geluk dat de klanten dit van me gewend zijn een stofzuiger op de vroege morgen.

ik loop ook alleen in mijn filiaal 40 uur per week, moet zeggen dat het me wel bevalt maar het is teveel werk en het is heel zwaar werk, ik schat dat deze functie er nog een jaar of anderhalf is en dan we dan allemaal kunnen kiezen voor een andere afdeling in het bedrijf.

Anoniem zei

hoi
Het zou jammer zijn als de kwaliteits werkzaamheden weer opgesplits gaan worden naar de afdelingen toe.
Juist bij ons vinden ze het fijn dat er altijd een vast aanspreekpunt is voor alle dingen die kapot gaan of controles waar niemand zich druk over maakt.
Een tekort aan uren betekend in de praktijk dat er minder vaak de bodembakken uitgaan wat toch regelmatig moet.
Of de rollers van de emballage, en andere grote klussen die niet in je normale werkschema zitten.
Maar ze komen hier vast nog op terug. (hoop ik)
groetjes willy