dinsdag 5 februari 2008

Inloggen

En voor de tweede achtereenvolgende dag was het slechts ten dele mogelijk om in te loggen bij HACCP-digitaal. Het begon goed gisteren maar in de loop van de ochtend liep de boel vast. Bij het SSC gekeken en daar stond de vraag al vermeld bij de laatste vijf vragen. Het antwoord luidde dat het filiaal door moest geven welke pc het nu precies was. De mijne heette HP 1702 maar ik denk niet dat ze dat bedoelden. Er van uitgaande dat meer filialen gereageerd zullen hebben zullen ze toch wel op hun vingers na hebben kunnen tellen dat de fout ergens anders zat dan in een filiaalcomputertje ? Het is immers niet de eerste keer dat het gebeurt. Helaas hebben we niets af kunnen tekenen en door reparatiewerkzaamheden aan koelingen ook niet alle temperaturen in kunnen vullen. Vanochtend kon er weer ingelogd worden. Ik checkte ook nog het SSC en zag dat er om 16.36 uur was gereageerd met de mededeling dat er aan het probleem gewerkt werd. Aan het eind van de ochtend bleek de boel opnieuw vast te zitten. Zelf nog even een reactie gestuurd naar het SSC met de vraag of er een oplossing aan zat te komen. Even later lag het antwoord op de printer : het zelfde antwoord als gistermiddag om 16.36 uur. Zelfs de tijdsaanduiding was hetzelfde ! Kopieren en plakken heet dat geloof ik.
Ik zal niet zeggen dat ik veel van computers weet, helemaal niet, maar je verwacht toch dat een probleem serieus genomen wordt. Tijdens de evaluatie van "de implementatie van het besturingsmodel tot nu toe" kwam als een van de zwaardere kritiekpunten naar voren dat de communicatie van bovenaf als (zeer) onvoldoende wordt ervaren door de Kwaliteitsmedewerkers. Je krijgt meer begrip als je laat weten dat er hard (en succesvol) aan gewerkt wordt.
Speerpunt voor de komende jaren wordt kwaliteit (Kwaliteit?). Laten we hopen dat we daarbij voldoende ondersteuning krijgen van de verschillende onderdelen van HK.

Naschrift : dinsdagmiddag verscheen er bij het SSC de mededeling dat het probleem voor XP-gebruikers a.s. vrijdag opgelost zal zijn. Duimen dan maar dat het opgelost zal blijven.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

ik had maandag - en dinsdagmiddag hetzelfde probleem...met de invoering van haccp digitaal heb je dan wel geen papierwerk meer , maar de tijd die je verknoeid om in de lijst te komen op de terminal, loopt soms in de tientallen minuutjes ( de tijd dat je n beschikbare terminal zoekt niet inbegrepen)het gevoel afgescheept te worden met n vaag antwoord op n dringende vraag is zeker niet goed..vooral wanneer je werk pas officieel gedaan is wanneer je dat aangeeft in haccp digitaal - dit maakt je erg afhankelijk van n goed werkend systeem (wat nog weleens faalt dus)

Anoniem zei

zo bij jullie maar 2 dagen..?

bij ons doet ie het heel vaak niet.. zoizo nooit tussen half 11 en 12 uur echt bizar..

Theo zei

Of het woensdag nog was weet ik niet, dan werk ik niet nl. Het gebeurt inderdaad wel vaker, inderdaad vaak in de ochtend.

Gr.v.Theo

Anoniem zei

ja,,
maar eigenlijk stom dat ik daar nu achter kom, ik heb iets ingedrukt en toen deed ie het weer,
dus heb je weer problemen met haccp..

control F5
geloof me hij doet t dan weer