woensdag 27 februari 2008

Inhoud van de kar

Waaruit bestaat de inhoud van mijn kar, oftewel mijn 'Mobile Cleaning Kit with Accessories'?

De basis bestaat uit 4 spuitflacons : geel, rood en 2x blauw. Inderdaad 2x blauw omdat je de rode (ontvettend) en blauwe (desinfecterend) na moet spoelen met water en dat heb ik in een blauwe flacon. Een Torkrol, gele doekjes, spons, afwaskwast, nagelborstel, tandenborstel en zelfs wattenstaafjes om allerlei randjes en hoekjes te kunnen bereiken. Sinds kort 2 kruimeldieven. Een van 2,4 Volt waar zout mee opgezogen kan worden en suiker al moeilijker wordt en een van 12 volt die heel wat sterker is. Uiteraard ook nog een gewone stoffer en blik (echt blik!).Vinyl handschoenen om je handen te beschermen (al gebruik ik ze lang niet altijd) en een rol vuilniszakken om de zakken in en om de winkel te verwisselen.
Verder nog wasbenzine om lijmresten te verwijderen. Voorheen gebruikte ik nagellakremover maar daar leken de klanten meer last van te hebben dan ik zelf. Plamuurmessen voor het verwijderen van kauwgom, stickers, stroop, opgedroogde melk etc.. Schroevendraaiers voor het losdraaien van.....ja inderdaad schroeven en voor het verwijderen van roosters en voor al het werk waar een recht stuk ijzer uitkomst biedt. Lukt dat niet dan is de hamer er voor het zware werk. Plakband voor het opplakken van de mededeling "Onze excuses. Dit apparaat is helaas defect" en een schaar om op maat te knippen en een mes om te snijden. De nijptang om iets stevig vast te kunnen houden.

Niet in de kar maar welk elke dag gebruikt zijn de Karcher alleszuiger, het temperatuurmeetpistool en de handterminal. Deze wordt alleen aktief gebruikt tijdens de temperatuurcontrole. Alle verdere werkzaamheden worden afgetekend op de computer in HACCP-digitaal. Met slechts 4 handterminals is het altijd zoeken naar een vrije HT. Als laatste heb ik ergens een geheim doosje met daarin optimisme en volharding en een hoofd met ogen die details zien. Deze laatste drie dingen zijn broodnodig om de taak tot een goed einde te brengen.

Mis je iets in deze opsomming ? Heb jij een onmisbaar item ? Vertel welk en hoe jij het gebruikt dan kunnen anderen daar misschien hun voordeel mee doen.

18 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo ik ben jans ik heb een vraag ben nog maar een paar weken kw er kan je ook de kwaliteitscontrole ik bedoel dat je bijv in moet vullen of het magazijn opgeruimd is enz gelijk in de computer afvinken de terminals zijn zo langzaam gewoon irritant om te doen alvast bedankt voor het antwoord

Anoniem zei

hee theo..krijg jij-als ze komen checken geen reprimande dat je wasbenzine gebruikt? ik dacht dat we alleen mochten werken met de middelen die johnson voorschrijft.
(die mis ik dus op mn kar)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Theo zei

Hoi Jans,
welkom bij het Kwaliteitsteam.
Je kunt inderdaad direct afvinken in de computer. Je gaat naar het intranet en meld je aan bij HACCP-digitaal. Je krijgt dan een lijst met werkzaamheden van die dag en achter elke taak staat een vakje dat je kunt aanvinken. Als je ook problemen hebt met de HT bij de temperatuurcontrole dan kun je een lijst met controlepunten printen en die mee de winkel innemen en invullen. De meetresultaten neem je dan later handmatig over in de computer. Ben je de enige KM in je filiaal of heb je nog een collega die je meer kan vertellen ? Zoniet dan kun je gerust hier je vragen stellen.

Gr.v.Theo

Theo zei

Hoi Dorothe,

als er een door JD voorgeschreven middel om lijmresten te verwijderen is wil ik het graag van je weten. Ik zal dan een vergelijkingstest doen en wat het beste werkt daar werk ik dan mee. Het schijnt met pindakaas ook te werken maar om dat nou op de vloer te smeren ?
Gr.v.Theo

gerben zei

wat dacht je van een zaklampje

Anoniem zei

Hoi Theo,
Wat dacht van chroom-reiniger in je kar?????Dit werkt goed bij alle chromen dingen die je in de winkel tegenkomt ,tournigette,bovenkant en diverse delen aan de kassameubelen,roosters van chroom,bancarella platen en tevens is het een goed middel om de buitenkant van de schrobmachine mee in te smeren.Blijft mooi van glimmen(alleen insmeren een niet uitpoetsen,dit geldt alleen voor de schrobmachine)Voor de rest alles in smeren met geel werkdoekje en uitpoetsen met tork-rol.En wat dacht je van een koevoet voor het oplichten van de bodembakken??????

Groetjes Ruud 1579

Theo zei

Ha die Ruud,
bedoel je met chroomreiniger dat Inox-middel bij de vro-artikelen ? Wat is het verschil met de gele inventarisreiniger en papier in resultaat ? Waar ik mij weleens aan erger zijn nl. die grote rvs platen die om pilaren heen zitten bij de agf, daar zie je echt alles op. Onze Swingo 1250B is van plastic dus daar zal ik het maar niet op smeren :-)
Onder de bodembakken kom ik alleen bij worpen, dan wordt de boel leeggehaald en kun je de bb zo weghalen. Wij hebben oud materiaal, onze bb'en zijn van dat grijze plaatstaal dat met pinnen in de gaatjes van de voeten van de staanders valt. NWAH heette dat ooit maar zo nieuw is dat niet meer (vorige eeuw).
Gr.v.Theo

Anoniem zei

Hoi ik ben Mike van a.h 1075 te alkmaar. Ook ik heb een koevoet c.q bodemlichter omdat wij heel veel last hebben van muizen. De reden is omfat we in een herstructueringsgebied zitten. Alles om ons heen wordt gesloopt dus komen ze allemaal naar ons toe. Op dit moment heb ik hem hard nodig maar ook al is dit niet zo het is een zeer handig hulpmiddel. Ik heb hem aagecraagd bij onze ongediertebestrijder attack. Dus dit is zeker een aanrader .

Anoniem zei

hallo allemaal..

haha ik heb zo'n xs karretje.. maar van mij mag t wel een xl kar worden, echt van alles..
maar als je denkt van nou het is een half jaar geleden van je controle van jd, verstop dan je schoonmaakmiddeltjess die niet mogen!..

misschien niet belangrijk, maar wel een beetje een tip, valt er rode wijn? laat alles liggen pak meteen een fles spa rood en giet dit er over heen, dat voorkomt die gekke blauwe vlekken in de vloer..!!


gr0etjes..1359

Anoniem zei

ho0ww vergeet n0g wat.
lampen-olie is g0ed vo0r de stickers te verwijderen, stinkt niet.. maar stickerverwijderaar is beter..(vind ik)

gr0etjes

Theo zei

Hoi c0byy,

dat van die blauwe vlekken is afhankelijk van het soort tegels dat je hebt. Wij hebben geen last van vlekken, alleen van scheefliggende tegels.(rode wijn tijdens het leggen, denk ik ;-)

Gr.v.Theo

Anoniem zei

Hoi, hier een reactie van Remco Opdenkamp (km 1561).

De kar komt aardig overeen met mijn kar!

Ik heb van Attack een koevoet met opgelast stukje besteld en intussen al een tijd binnen. Ideaal ding om bodembakken op te lichten!

Stickerverwijderaar gebruik ik voor de vloer (het meurt inderdaad wel....)

Groetjes, Remco.

Anoniem zei

Nog even over mijn kar die heb ik eenbeetje verbouwd mijn vuilniszak hangt vrij en op vrijgekomen ruimte opmde kar heb ik een kunststof dolly gemonteerd waarvan de wielen stuk waaren (de resten daarvan heb verwijderd)Het voordeel is dat je een aantal zwartekratje s mmekunt nemen . Ook heb ik zo n huishoudtrapje met 2 treden opstaan en een bordje pasop natte vloer, verder heb ik op het vuilnis zak gedeelte een plank liggen als deksel en als werkblad.groetjes Gerben 1195 Lisse

Anoniem zei

Onze werkkar is niet zo sterk.
De houder is al eens afgebroken waar de vuilniszak in hangt.
Zou anders echt wel heel fijn werken.
Mischien ooit een volgende werkwagen.....
Groetjes en kom er maar op met praktische tips.
Daar heb je nooit genoeg van

Anoniem zei

Hoi Theo,
De chroomreiniger gebruik ik ook op de hefter die ook van kunststof of plastic is en dat laat een vettig laagje achter wat verders niet hinderlijk is!!! Smeer het alleen niet op de delen waar je de machine mee stuur(wordt glad).Het heeft als voordeel als je dit een keer per week doet, dat je machine mooi opdroogd!!!Een mooie schone machine door de winkel is een prettiger gezicht voor de klant dan zo'n vies ding!!!!!als je de gele inventarisreiniger gebruikt dan kan je het de volgende dag weer doen.Tevens gebruiken wij de gele inventarisreiniger niet veel,meer de superreiniger,dit vinden wij een beter schoonmaakmiddel.De chroomreiniger heet in vro bestelling volgens mij sumox en dan moet even kijken naar hoeveel er in een BE zit ,dat moet zes flacons zijn .Probeer het eens uit want wij (mijn collega en ik )vinden het een prima middel!!!!
Nu nog maar wachten op een goed middel voor de diepvriezers!!!!! Groetjes Ruud 1579

Anoniem zei

Freeze spray voor het verwijderen van kauwgom (Bevriest het meteen, warneer je het zo op kan schrapen) werkt ook prima met hardnekkige resten. Ik heb altijd een schoonmaakmiddel anders dan die Johnson shitzooi bij me, dat werkt namelijk voor geen meter.

Koevoet altijd mee, sleutel koffiezetapparaat, handdoek voor mij eigen tedere handen en ook altijd een wisser.

Verder is een warm sopje ook handig ;-)

Gr, B. Sterk uit fil. 1576 te Hoorn.

Unknown zei

ik heb tip voor een makelijk om de boddembakken stofvrij maken.

ik gebruikt bodembakken met een wissdoek,om de stofvrij maken en daarna met een natte doek de bodembakken schoonmaken, dan wordt je water niet gauw vies. het werkt prima.
ik heb altijd een rol wissdoeken in mijn kar.


ik heb ook een vraag , weet iemand hoe je het beste om diepvries vleken verwijderen.

Davy ahxl 1623