dinsdag 8 december 2009

nieuwe normen ?

Tijdens mijn vakantie is Attack langsgeweest voor de 6 wekelijkse check. Voor de eet-en drinkzuivel kregen we 0 punten omdat het onder het rooster niet helemaal optimaal was.
Nou schonen wij dat regelmatig maar uiteraard niet elke dag. Met 14 meter rooster zouden we iemand apart ervoor in moeten huren.
Volgens de man van Attack zijn er nieuwe normen opgesteld waarbij je 0 punten krijgt als er ook maar 1 vlek onder het rooster zit. Met 14 meter zijn wij dus kansloos.
Heeft iemand anders ook deze ervaring met Attack (of Anticimex) ?

13 opmerkingen:

dorothe zei

inderdaad..zelfde ervaring bij ons..waren we altijd 'blauw '- nu ineens grijs. je scoort niet enkel negatief door vuil trouwens , ook rommel letten ze op.
ook ik was er jammergenoeg niet toen hij langs kwam , ik was verbaasd dat hij de tip achterliet om schapplaten onder de krattenband te leggen..(als hij door zn knieeen was gegaan had hij namelijk gezien dat die er allang lagen) erg ontevreden gevoel over de nieuwe telling...

Anoniem zei

hallo,
Nou dan hebben jullie zeker nog niet de nieuwste vinding gehoord of gezien ........glazen deuren voor de meeste koelingen!!!!! We hebben ruim 50 meter maal 2 deuren per meter maal 2 vanwege binnenkant ,dit komt op ruim 200 deuren in de week zemen.en dan is het niet bekend hoeveel uren ervoor zijn.En dit alles voor energiebesparing!(begrijp het wel,scheelt 65% kosten op jaarbasis) maar een vreselijke aanslag op mijn werktijd indeling.
Kan wel 1 man voor 25 uur bij.
Heb al werk genoeg zonder de deuren!!!!!!!!!!!!!!!

Theo zei

Hoi,
hoeveel je tijd je krijgt per deur wordt vooraf beoordeeld door AH natuurlijk. Stopwatch erbij en meten maar. In Heerhogowaard, als ik het mij goed herinner, hebben ze dat getest en kwamen ze op 2 en een 1/2 minuut per deur per week. Dus vermenigvuldig dat met het aantal deuren dan weet je hoeveel tijd het Kwaliteitsteam erbij krijgt. Let er wel op dat die tijd niet ingezet (ingepikt?) wordt voor andere afdelingen en werkzaamheden.

Theo

Anoniem zei

t word volgend jaar nog vel erger..

Anoniem zei

Kan deze blog ook in een forum worden vertaald?. Nu moet je op elk artikel reageren en kun je niet over andere onderwerpen je meningngeven. Ik vind dat personlijker en handiger zodat we elkaar wekelijks kunnen updaten ;-)

Theo zei

Hoi,
Anoniem zei...
"t word volgend jaar nog vel erger..."

Vertel, vertel !


Anoniem zei...
"Kan deze blog ook in een forum worden vertaald?".

Het is mogelijk om aan dit blog aktief deel te nemen. Dan moet ik je registreren als deelnemer en kun je ook stukjes plaatsen in dit blog. Laat het me weten als je interesse hebt.
Bij de invoering van AH-plaza (het aH-portal waar je thuis op kunt inloggen) is er misschien de mogelijkheid om een forum te maken voor de KM (en andere AH-onderdelen). Binnenkort start AH-plaza in 100 filialen waarna het verder uitgerold gaat worden naar de overige filialen. Even afwachten nog.

Theo

Remco Opdenkamp zei

Hoi Theo,

ik heb ook controle van Attack gehad en wat je zegt is herkenbaar! Hij heeft ons nu 1 keer gematst, maar de volgende keer zijn we geheid grijs...

Het is onwerkbaar op deze manier.

Groetjes van Remco AH Peppelweg, Rotterdam.

Theo zei

Hoi Remco,

dat wordt inderdaad onwerkbaar. Op de eerste plaats is de bezetting van het Kwaliteitsteam bij veel filialen verre van optimaal en worden Kwaliteitsuren ook nog eens voor niet-Kwaliteit gebruikt. Terwijl de benodigde uren voor alle werkzaamheden toch echt nodig zijn. Ten tweede leidt een verhoging van schoonmaakfrequentie van het een tot vermindering van het ander. De roosters van de zuivel moeten officieel 1x per 4 weken, elke dag wordt er geknoeid dus elk filiaal scoort 0 punten. Ik ken een filiaal waar de roosters niet eens los kunnen !

Theo

Anoniem zei

nou volgend jaar word het erger..

als de normen van de vullers al omhoog gaan, de uren van de afdelingen omlaag gaan. je kunt dan volgens mij wel raden wat er gaat gebeuren. of de kwaliteit gaat minderen weet ik niet, maar ze moeten in 2010 veel meer gaan bezuinigen dan ze al doen, dus ik zie het wel gebeuren dat je veel meer meters moet gaan maken op een dag ..en misschien ook niet, de tijd zal het leren!

Bart zei

Ik heb van Anticimex nog nooit wat te horen gekregen terwijl wij hier ook 14 meter hebben. In principe halen we het helemaal uit elkaar wanneer het nodig is maar ik heb het nog nooit langer dan 3 uur schoon gezien. :-(

Anoniem zei

oh jaa en n0g wat...
vanaf t nieuwe jaar MOET ik alles met een stoom reiniger doen..

dit is niet verplicht dus ik weiger gewoon, kunnen ze mij hier wat mee maken ?

Theo zei

Ik heb het even op moeten zoeken maar in april 2008 hebben we het in dit blog gehad over de stoomreiniger. Men was over het algemeen tevreden over het gebruik en er werd ook geopperd dat 'deskundigen' dit eens moesten lezen en er iets mee moesten doen. Misschien is dat dus gebeurd en ben je een pilot-filiaal om het uit te testen. Weet je van wie het idee komt ? Het lijkt mij in ieder geval wel verstandig om zoiets eerst met de KM te overleggen. Is het inderdaad een pilot ga er dan serieus mee om en laat ons weten hoe het gaat.

Theo

Anoniem zei

nee is geen pilot of iets, het is gewoon omdat ze bij de asm in het oude filiaal wel met zon ding werkte.. nou zal het ook allemaal wel, maar zijn oude filiaal had 100 klanten op een dag en een grote winkel. wij hebben zo'n 24 a 25 duizend klanten in een week en een kleine winkel, waar wil je de ruimte vandaan halen..