woensdag 23 december 2009

't Ken vriezen, 't ken dooien

Maandag hebben we het wel geweten. Omdat wij in een weidewinkelwinkelcentrum zitten hebben we een enorm groot (gratis) parkeerterrein. Sneeuwruimers komen er niet zo snel langs - en klanten ook niet als er veel sneeuw ligt. Na 50 minuten open te zijn geweest kwam de eerste klant. Pas later op de dag kwamen de strooiwagens, de klanten en.... de blubber. Ik heb uren rondgereden met de Taski. Had je het ergens schoon en droog, 2 minuten later was het weer een zwembad. Ik heb geregeld de machine aan de oplader moeten hangen.
Helaas viel er een klant tijdens zo'n oplaadperiode. Kon ik gelijk mijn FHV geheugen opfrissen en een drukverband aanleggen om de bezeerde hand. Of ik het goed heb gedaan weet ik niet maar de klant is er van overtuigd van wel. Het belangrijkste op zo'n moment is om rustig te zijn en overtuigend over te komen.
We hebben nog een tweede schrobmachine, een Hefter, maar die gebruiken we normaal gesproken niet en dat hebben we geweten. De accu's waren niet meer op te laden. Het advies is dus om een machine niet stil te laten staan maar minstens 1 keer per week te gebruiken en op te laden.

Iedereen sterkte gewenst voor de laatste dag voor kerst en ....
Prettige kerstdagen !

1 opmerking:

Eelco zei

Heel erg herkenbaar ons schrobmachine heeft ook heel veel overuren gemaakt en moest ook om de haverklap aan de lading en viel ook nog steeds in storing omdat er zout water in kwam en het zout op een van de sensoren bleef zitten.

Maar hij staat nu weer voor 3 dagen aan de lading en krijgt even rust voor we volgende week waarschijnlijk weer sneeuw krijgen