zondag 1 juni 2008

Vermist en overleden

Herken je dat gevoel ? Je komt maandag op je werk en je spullen zijn niet meer compleet ? En je mist meestal datgene dat je het meest gebruikt. Dat karretje van het Kwaliteitsteam is ook zo'n lekker centraal punt als je even iets nodig hebt. Een rol vuilniszakken, stoffer en blik, spuitbusje ? Ach, waarom zou ik helemaal daar heen gaan ? Het staat hier voor m'n neus.
Ik vind het best dat je het gebruikt hoor maar leg het ook weer terug, aub. Onze prachtige kruimeldief was verdwenen en in de bodembakken is het slecht werken met stoffer en blik. Ik had de Karcher alleszuiger maar weer eens tevoorschijn gehaald. Nou maakt dat ding een geluid als een startende straaljager (het is een oudje) en zuigt hij stof op en jaagt de klanten naar buiten maar je moet toch wat. Na een paar minuten leek het wel of er minder herrie uit het ding kwam en even later gingen toonhoogte en decibellen flink op en neer. Gevolgd door een zachte poefff en een grote rookwolk ! Onze alleszuiger was gecrashed. Ik heb hem een eervolle begrafenis gegeven in de vuilcontainer. De volgende dag heb ik een nieuwe stofzuiger gekocht en diezelfde dag kwam de kruimeldief ook weer boven water. Waar die geweest is ? Ik heb geen idee.

14 opmerkingen:

Anoniem zei

heeyy..
bij wie is jd al geweest..?
bij mij nog niett.. maar hij mag wel snel komen,,

gr0etjess

g0uda

Anoniem zei

Tip voor de kruimeldief.
Ik heb 'm op het kantoor van de SM liggen, perfecte plaats, want hij waakt erover.... ;-)

Anoniem zei

heel herkenbaar theo...iedere maandag is het opnieuw de hele toko door om al mn spullen weer te verzamelen..de kruimeldief heb ik- wanneer ik er niet ben - in de winkel in een vd brandslangkasten hangen , de meeste collega's weten dat niet en dat is voordelig :)
JD is bij ons vorige week al langs geweest , zij waren tevreden over ons , en wij op ons beurt met de score die ze gaven ..groetjes..

Theo zei

Hoi Dorothe, blijkbaar hebben jullie geen speurneuzen in jullie filiaal. Wij (ik) hebben eens sleutels verborgen door ze aan een haakje in een kast achter een la te hangen. Je moest het weten om ze te vinden dachten wij. Maar een geheim is pas een geheim als slechts 1 persoon het kent, het nadeel van een open bedrijfscultuur.

Hoi Gery, bijt jouw SM ?

Groeten van Theo

Anoniem zei

hoi allemaal
Weet je wat ik altijd het meest apart vind?
Dat je wat spullen kwijt bent en zelf niet kunt vinden.Als je dan je ergenis erover uitspreekt dan komen op een gegeven moment spullen in gedeeltes toch weer in de buurt van onze schoonmaakkar.
Ik Laat het maar zo, want eigenlijk is het een compliment voor ons kwaliteitsteam.
Alles kun je vinden in onze kar of schoonmaakkast.
Gelukkig heb ik nog al wat reservespulletjes die ik dan tijdelijk maar ga gebruiken.
Op de kruimeldief hebben ze namen van ons team opgezet en dan pakken ze hem toch minder snel.
Ook ik was tevreden met de uitslag van JD, alleen hij staat haaks op de uitslag van de "mystery guest".
Ik weet niet wat het betrouwbaarste is maar blijf maar gewoon mijn best doen, om overal een goede waardering voor te krijgen.
Groetjes Willy

Anoniem zei

Van mijn kar blijven ze meestal af ik vind alleen regelmatig extra stoffer en blikken is mijn eigen schuld ik heb ze royaal uitgedeeld.Had ook een probleem met gereedschap maar dat is opgelost het zit nu in een kist die op slot kan en de sleutel hangt in mijn locker en als ik er niet ben dan kan de sm daar ook in. dit werkt bij ons prima.
groetjes Gerben

Anoniem zei

Hahaha, nee hij bijt niet, maar niemand durft de kruimeldief te pakken.

JD is vandaag bij ons geweest en wij zijn dik tevreden. Morgen gebak bij de koffie.. (wat ik helaas mis i.v.m. F.H.V) Bij de mystery guest gaat het om een moment opname, maar JD duikt echt letterlijk de schappen, hoekjes en gaatjes in, dat zie ik de mystery guest niet doen, tenminste niet op die manier.

Groetjes Gery 1211

Anoniem zei

Hai
Het was maandag zo`n puinhoop in het magazijn en schoonmaakstation , dat ik eerst de kantine ben gaan opruimen inplaats van de vloer.(ik kon niet bij mijn spullen).Tot overmaat van ramp bleek mijn collega niet te komen .Niets geregeld ik ben zo de winkel uitgelopen doei.Ik ga naar huis.
Nu heeft onze bedrijfsleidster gezien hoe het achtergelaten wordt.
Ze hadden zaterdagavond te weinig mensen , dus worden ze weggeplukt bij het kwaliteits team.Wij hebben een groot ziekteverzuim in ons team.Ik was het even zat.Ze zijn geloof ik wel geschrokken, maarik heb ook aangegeven dat ik het goed zat ben.Zou het helpen , ik weet het niet.
groetjes Saskia 1037 XL

Anoniem zei

Bij ons( AH 1232- hoofddorp) is JD gisteren geweest.
Ze controleren alles heel goed..
De roostertjes van de bancarella's zowel boven als onder moeten stofvrij zijn. Dit waren wij helaas vergeten.
Wij hadden een 8 voor schone winkel en scoorden 78 % bij JD, dat is dus 2 % te weinig. Vorige keer hadden we 76 %, dus wel gestegen gelukkig.

Anoniem zei

Wij hadden gisteren ook zo'n 'mystery guest shopper' hier in het filiaal in Sneek. Niemand had dit in eerste instantie in de gaten, we kregen pas argwaan toen deze louche figuur bij de kassa weigerde te betalen. In eerste instantie wilden we hem lynchen vanwege dit proletarische winkelgedrag, maar toen gaf hij aan een mystery guest te zijn. We hebben onze excuses aangeboden voor de agressieve opvliegers van een paar van onze medewerkers en met hem een lekker Bavariaatje in de kantine achterover gekegeld. Vervolgens is ie er met drie volle winkelwagens vandoor gegaan, waarvoor hij uiteraard niets hoefde te betalen. We voelen ons allemaal zeer vereerd met de komst van deze ongenodigde maar zeer welkome 'guest'. Hopelijk zien we hem snel weer terug!

marline zei

Onze mystery guest en JD zijn ook geweest en waren het erg met elkaar eens. En wij gelukkig ook met hun.
Op maandag is het bij ons idd ook een bende. Veel spullen kwijt, machines vies en niet bijgevuld en ook niet aan de lader.:( k Heb t al vaak aangegeven en deze week ging t gelukkig iets beter. wat met de andere materialen wel vaak helpt bij ons, is een sticker met 'schoonmaakstation' erop. Hierdoor zijn de spullen ook makkelijker terug te halen. (TIP???)
Wat ik wel vervelend vind is dat we zelf niet via TIB mogen bestellen. Dat mag alleen de sm. Is dat in alle filialen zo?

groeten, marline 1602 barneveld

Anoniem zei

zooo ,,

jeetje hij is overal al geweest, ik ben al 2 weken klaar ervo0r en dan zal je zien dan een daggie rustig aan en staat hij voor de deur:d haha zal wel goed komen,,

marline,, k mag wel zelf tib bestellen,, sm m0et het alleen goed keuren , overleg het eens met hem..:)

gr0etjes.. c0by

Anoniem zei

Hoi

Bij ons zijn ze vorige week geweest wij hadden 82% had meer kunnen zijn als de vers afdelingen de borgingslijsten hadden gebruikt. Er was bij ons door de ASM gezegd dat die niet meer gebruikt hoefden te worden. Dus wel helaas. En een paar kleine pietluterige dingetjes waren niet goed helaas.

Groet Christjan 1417

Theo zei

Hoi Christjan, jouw ASM heeft helemaal gelijk. De papieren borgingskaarten zijn allemaal vervangen door de digitale HACCP. Ook de blauwe kaarten die bij alle schoon te maken objecten hingen zijn als het goed is allemaal verwijderd. JD keurt dus iets af wat niet meer vereist is. Overigens werken wij nog wel met de papieren aftekenlijsten voor de werkzaamheden die afdelingen zelf moeten verrichten, zoals bananenstoep schoonmaken, vegen op de bake-of afd., kaasbak schoonmaken e.d.. Deze dingen wil men nogal eens achterwege laten en de lijsten zijn een mooi hulpmiddel voor het kader en het KW-team om er op toe te zien dat het wel gebeurd.
Groeten van Theo