zondag 2 maart 2008

De Hefter als stofzuiger

Loenel 1345 had in een reactie vermeld hoe je een Hefter schrobmachine kunt gebruiken als (snoerloze) stofzuiger. Hier kun je lezen hoe dat gedaan is.


Stap 1 : voor het verdeelstuk de klemring losdraaien (foto 1).








Stap 2 : bevestig een stofzuigerslang d.m.v. een buis aan de los gekomen slang van de Hefter. (foto 2)











Stap 3 : de schoonwater- tank gewoon vullen.
(foto 3)











Stap 4 : leg droge gele doekjes op de gevulde schoonwater- tank en leg daarop de stofzuigerzak. (foto 4)










Stap 5 : schuif de stofzuiger- zak aan het uitlaatstuk van het zuig- systeem. (foto 5)


Deksel dicht en stofzuigen maar !




Een soortgelijk systeem voor de Swingo schrobmachine is bij Johnson Diversey in onderzoek.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi allemaal.
Ik hou mij altijd aanbevolen voor leuke handige tips.
Aangezien ik pas in week 3 ben begonnen als kw-er kan ik nog veel leren.
Ga zo door.
groetjes willy

Anoniem zei

idd heel vindingrijk , maar erg bewerkelijk..bovendien staat n gewone stofzuiger iets minder in de weg dan de schrobmachine..dan toch maar liever ff dat snoer over de vloer..

Anoniem zei

Het lijkt mij ook erg omslachtig ook omdat ik de machine overdag gebruik als er iets gevallen is . Ook krijg ik het ge voel erbij dat ze ons willen afschepen om niet een grote infestering te moeten doen in nieuwe alleszuigers en goede kruimeldieven.

Theo zei

Wij hebben zelf de Swingo en daar zou het sneller en simpeler mee kunnen omdat je de slang zo los kunt maken. Een jaar geleden tijdens de OR-klankborddagen in Zaandam kwamen goeie alleszuigers ook als vraag naar voren en zei Albert Voogd dat het geregeld zou worden. Heeft iemand al iets gemerkt hiervan ?
Gr.v.Theo

Anoniem zei

Beste Theo. Ik kijk een paar keer per week naar jouw site en vind het ook leuk naar de reacties van andere te kijken en te leren van de tips. Vandaag ben ik naar Zwolle geweest voor Het geweten van de koelketen.
Ik heb daar bemerkt dat er heel veel peresonen niet van deze site op de hoogte zijn en misschien is het een idee om hier iets over te zeggen in de DEZE WEEK die om de vier weken uitkomt. Groetjes Peter

Anoniem zei

hoi Peter
Ieder filiaal heeft hier al een mail van gehad en kan dus op de hoogte zijn.
Wij werden hier door het management op geattendeerd met het mailtje in ons postvak.
Maar een keer extra melden kan nooit geen kwaad.
Ik ga woensdag naar "het geweten van de koelketen".
Ben benieuwd wat ze brengen.groeten van mij

Anoniem zei

ps mailtje van mij.
is van willy

Theo zei

Hoi Peter, zoals al gezegd heb ik een mail gestuurd naar alle AH filialen. Of niet elke SM/ASM leest zijn post of het bericht verdween in de prullenbak bij een aantal filialen. Ik was vandaag in DC Pijnacker en heb begrepen dat er via het winkelweb een link gaat komen naar mijn weblog. Ik stond overigens in de DW/KM van de afgelopen week. In de originele tekst stond mijn weblog wel vermeld maar is uiteindelijk toch verdwenen. Misschien wilden ze geen sluikreclame ?
Gr.v. Theo

Anoniem zei

Hehe, heel handig! Alleen hebben we hier in Maastricht jammergenoeg dus zo een Taski Swingo.

Groeten,
Jeroen van Zijp, KM 1194 Maastricht

Leonoor zei

Heel slim dit! ik zal het een delen binnen ons reinigingsclubje. Innovatief en simpel uitgelegd!