woensdag 4 september 2013

Nieuwe activiteiten

Iedereen is weer aan de slag. In tegenstelling tot voorgaande jaren is deze zomer geslaagd te noemen, met zelfs een hittgolf(je). Hopelijk hebben alle koelingen het gehouden.
Deze week is het ook nog mooi weer en wie weet krijgen we een mooie nazomer.

Tijdens mijn vakantie is mijn afwezigheid niet opgevangen met invallers. Vele dagen was er geen Kwaliteitsmedewerker en op de dagen dat mijn collega er wel was had zij een overvolle waslijst aan werkzaamheden die door 1 persoon nooit voor de volle 100% uitgevoerd kunnen worden.
Vlak voor mijn vakantie was Diversey nog geweest. We hadden ondanks alle bezettingsproblemen toch nog een score van rond de 93%.

Misschien moet jij ook wel werken met te weinig uren voor Kwaliteit, of moet je werkzaamheden verrichten op andere afdelingen (dat gebeurd nog steeds), in ieder geval hoor ik dat graag.
Nou ja, ik hoor het liever niet - omdat het bij jou niet zo is - maar zaken die structureel fout gaan kun je bij mij kwijt.

De OndernemingsRaad van Albert Heijn is gestart met een nieuw initiatief om medezeggenschap dichter bij de winkelvloer te krijgen.
Dit initiatief bestaat uit de oprichting van een RegioPlatForm waarin 11 werknemers van AH zitting hebben. Deze werknemers vertegenwoordigen alle functies van de werkvloer en zijn geografisch zoveel mogelijk gespreid over het werkgebied AH NoordOost en AHXL Noord. Ik neem in dit RegioPlatForm zitting als Kwaliteitsmedewerker.
Zaken die wij bespreken en aandragen voor de Regiomanager spelen op regionaal niveau maar zullen uiteraard ook veelal herkenbaar zijn voor de andere regio's.
Een dag per periode komen wij samen en een dag per periode besteden wij ieder aan onderzoek, filiaalbezoek, etc..

Afgelopen maandag hadden wij onze startbijeenkomst en dinsdag a.s. hebben wij onze eerste werkbijeenkomst. Hopelijk kunnen wij ons steentje bijdragen aan de doelstelling 'iedere dag beter'.
Ik heb er in ieder geval zin in !


Geen opmerkingen: