woensdag 17 augustus 2011

"Hij is weer voorbij..."

..die mooie zomer, die begon zo pas in...", ja, wanneer ook alweer ? De zomer (voorjaar) lijkt alweer zo lang geleden. Geen hittegolven totnutoe, het wordt vast en zeker een mooi najaar als de vakanties voorbij zijn en de kinderen weer op school zitten.
Gek genoeg hebben we nu voor het eerst in 3 jaar ijsvorming in sommige vrieskasten. Ik denk dat de recente wisselingen bij de vullers daarmee te maken hebben. Het is zoveel makkelijker om de deur open te laten staan tijdens het vullen. Hier ligt een taak voor zowel Kwaliteitsmedewerker als Teamleider om nieuw personeel te vertellen hoe ze op de juiste manier moeten vullen. En wat de gevolgen kunnen zijn van foutieve werkwijzes.
Weet iemand overigens nog een makkelijke manier om (bros) ijs van de achterwand in de kasten te halen zonder deze in z'n geheel uit te hoeven zetten ?  

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Theo,

Helaas kan ik je niet helpen voor een tip om bros ijs van de achterwand te halen maar misschien heb jij voor mij een tip hoe ik het beste de diepvries kan schoonmaken zonder hem uit te zetten. Met een nat doekje lukt het niet ook niet als hij heet is. Bij mij vriest het gewoon weer vast net zoals de ramen van de diepvries aan de binnenkant.

groeten

Hans Peters KM 1568

Desiree zei

Daar hebben we toch Suma Ice voor dacht ik..?

Anoniem zei

hoii..

als onderplaten schoon wil maken haal ik deze er altijd uit, wel goed oppassen voor de ventilatieroosters.

en theo de brokken ijs haal ik weg met behulp van een verfbrander. doekje eronder en smelten maar. is een kleine 10 minuten werk!

Theo zei

Blijft de lak op de platen wel heel ?

Anoniem zei

Hoi Theo,


Ik heb een vraag: Een paar reacties hierboven word gesproken over Suma Ice. Nou heb ik vandaag even gekeken in MOMO en gevraagd aan de ASM maar het blijkt dat deze niet te bestellen is.

Wat gebruik jij om de diepvries schoon te maken? En is er misschien nog een andere manier om Suma Ice te kunnen bestellen?


Bedankt!

Anoniem zei

Hoi Theo,

Ik zou graag handkrabbertje willen hebben voor kauwgom ed.
Kun je die bestellen ??
Wij gebruiken nu verfkrabbers.

bedankt

een collega

Anoniem zei

jepp alles blijft gewoon netjes1 weet niet wat voor platen jullie hebben omdat je vraagt blijft de lak heel?

je kan de speciale kauwhomkrabbers gewoon bestellen via momo!!

en als je een krabber op stok wilt moet je die even via het tib boek bestellen. helaas ligt dat er momenteel al maanden uit! maar t valt te proberen!!

Theo zei

Desiree,
de suma Ice is, volgens mij, voor het verwijderen van vuil in de vriezer. Door een lager stollingspunt (bevriezen) kan het bij temparaturen onder nul gebruikt worden.

Ano 1,
zoals Ano 2 hierboven al vermeld heeft kun je de handkrabber en de mesjes gewoon via Momo bestellen : ass.groep 477 - schoonmaakartikelen. Gewoon eens even snuffelen in Momo, kijk zeker ook bij de ass.gr.kantine en magazijn voor andere spulletjes.

Ano 2,
tja, ik dacht zo staalplaat met daarop lak (=verf) en dan met een verfbrander aan de slag gaan ? Ik zou dan eerder een haarfohn gebruiken, minder heet.

Theo zei

Ano 26-8,

de afdeling Business Services Stores (voorheen Winkelorganisatie Support) is bezig geweest met Suma Ice maar, voorzover ik weet, is het afgeblazen vanwege de kosten. En in de huidige economische omstandigheden denk ik niet dat het snel ingevoerd zal worden. Zo liggen er wel meer plannen in het archief in de kast in de kelder waarvan de sleutel in kast nr.? ligt).
Misschien dat een groothandel iets dergelijks heeft maar dat weet ik niet.

Anoniem zei

Bedankt Theo en andere collegas.

IK ga eens snuffelen op Plaza/Momo.