maandag 2 mei 2011

Diversey is geweest.

Zoals ik in een reactie op 17 april al schreef is Diversey inderdaad langs geweest in week 17. Net terug van een weekje vrij was mijn eerste vraag aan mijn ASM of Diversey langs was geweest en het resultaat was teleurstellend met een score van 82%.
Heeft het Kwaliteitsteam dan slecht gepresteerd ? Het antwoord moet een duidelijk nee zijn. Volgens de controleur zou een beoordeling louter op zaken die de KM bij moet houden een score van hoog in de 90 gegeven hebben. Punten werden verloren op het ontbreken van veel opvulstroken in de groep Maaltijdgemak, onlangs omgebouwd door Teamleiders waarbij veel opvulstroken verwijderd zijn en vervolgens niet teruggeplaatst. Foutje bedankt. Verder werden ook punten verloren op de bake-off ovens, de vloeren van de bedieningsafdelingen en de aftekenlijsten op die afdelingen.
De bodembakken waren echter de schoonste die hij ooit gezien had in Nederland en dat vervuld mij dan wel weer met trots.

Vandaag ben ik begonnen met een nieuwe collega en onlangs is er een collega bijgekomen voor 'boven' (kantine, kantoren, toiletten e.d.) dus ik hoop dat we meer tijd krijgen voor het lopen van het Kwaliteitsrondje en zodoende wat meer de vinger aan de pols kunnen houden wat betreft de schoonmaakactiviteiten waar wij niet direct invloed op hebben.
Het rapport heb ik nog niet gezien dus ik ben benieuwd naar de overige waarnemingen.

13 opmerkingen:

willy zei

hey Theo
Maar positief blijven....jullie zijn weer blauw!!!!!
Ha, en bij de opmbouw van die maaltijdgemak en kookgemak stond ik er met mijn neus bovenop en heb extra tijd geinvesteerd in het voorzien van schone oplegplaten, strips en opvulstroken.
Kwam dus wel goed uit.
het rapport moet ik ook nog tegoed houden, maar blauw was het belangrijkste even toch???

Anoniem zei

hoiii..

ze zijn bij mij in week 14 al geweest. had toevallig die week vakantie maar had gelukkig toch een score van 86.8%.. en zolang ik blauw blijf ben ik trots en tevreden op mezelf..

goudaa

Anoniem zei

nou theo bij mij kwamen ze dinsdags na de pasen fijne dag he drukste weekend van het jaar achter de rug maar ik mopper niet want wij kregen 92% maar het had 97% moeten wezen maar omdat de optimel in de bancarella rechtop stond inplaats van schuin terwijl op de worp het rechtop ingetekend staat kregen we minder.
jannie fil 1039 vlaardingen

Desiree zei

We wachten hier nog steeds af.. Vorige 2 keren 82% zonder een KM in het filiaal, nu ben ik 11 weken als KM bezig en het ziet er al stukken beter uit. Ben errug benieuwd wat onze score zal zijn.

helwie zei

vorige week vrijdag controle gehad!
score van bijna 93%!!
dik tevreden!!
fijn weekend allemaal!!!
helwie filiaal 1137 someren

helwie zei

en waar is mijn reactie van een paar geleden gebleven???

Theo zei

Inderdaad. Een rectie van Desiree en van jou zijn verdwenen. Ik kan zelf ongewenste teksten verwijderen maar dan staat er ook vermeld dat de beheerder het verwijderd heeft. Ik weet dat Blogger gisteren en vandaag problemen had maar ik weet niet of dat er mee te maken heeft.
Bij deze nog jouw reactie en die van Desiree :
helwie heeft een nieuwe reactie op uw bericht "Diversey is geweest." achtergelaten:

vorige week vrijdag controle gehad!
score van bijna 93%!!
dik tevreden!!
fijn weekend allemaal!!!
helwie filiaal 1137 someren

We wachten hier nog steeds af.. Vorige 2 keren 82% zonder een KM in het filiaal, nu ben ik 11 weken als KM bezig en het ziet er al stukken beter uit. Ben errug benieuwd wat onze score zal zijn.

Een reactie van Ferdinand de la Soie op AH Brasschaat plaats ik daar ook opnieuw.

Theo

Anoniem zei

wij hadden 83%, maar heb van niemand gehoord waar ze over vielen. Hoorde zelfs pas 2 weken!!!! nadat ze geweest waren dat er een controle was geweest en zou binnenkort het raport mogen inzien, da's nu ook al bijna 2 weken geleden :(

Theo zei

Het rapport is door je SM/ASM op te vragen via intranet bij Diversey. Dit kan vrij snel, het had er in ieder geval al kunnen zijn.

Het was verstandig geweest als er iemand was meegelopen en de bevindingen/tekortkomingen met je had besproken. Van fouten kun je, en moet je, leren. Ook je collega's van andere afdelingen.

Anoniem zei

voorgaande jaren liep er altijd iemand mee van ons team, maar om de 1 of andere reden dit jaar niet, heb diversey ook niet gezien, anders was ik zeer zeker meegelopen.

Theo zei

Er is een ideaalplaatje met de uren die elke afdeling in de winkel heeft. Deze uren worden uiteraard beinvloed door de omzet, dit geldt echter niet voor het Kwaliteitsteam. De uren van het KwT worden bepaald door de metrages. De naam van het bestand ben ik kwijt (w-bestand?) maar je kunt dit aan je leidinggevende vragen. De uren van het KwT mogen niet gebruikt worden door andere afdelingen maar als je bv 60 uur voor Kwaliteit hebt en maar voor 30 uur Kwaliteitsmedewerkers dan wordt het erg verleidelijk om die uren elders te gebruiken. Mijn reactie zou zijn om meer Kwaliteitsmedewerkers in dienst te nemen maar helaas denkt niet iedereen zo. Wees er scherp op en kaart dit aan bij je leidinggevende of vervolgens hogerop (tl-asm-sm-om).

Anoniem zei

joepie 90,7%
groeten uit nunspeet

Desiree zei

Joepie, 92%!
5% verloren aan een overcode stuk vleeswaren in de deli-kastjes, en 3% aan opvulstroken die misten bij de vis. Verder geen opmerkingen gehad, ben er echt superblij mee!