dinsdag 29 maart 2011

Lang verwacht en zo gewenst...

13 opmerkingen:

willy zei

alleen als de deze hessup het heel goed doet................

Anoniem zei

waarom staat het kassapark er niet in bij DNAH?

Hans 1568

Theo zei

Niet alleen het kassapark maar ook magazijn, toiletten, kantoren etc. want die zijn er in alle winkels. Die hoeven dus niet apart vermeld te worden. Wij zijn een XL en hebben onderdelen van zowel wijkwinkel, large als XL. Goed oppassen met programmeren !

Desiree zei

Even een vraag aan alle mede-KMers.
Bij ons in het filiaal werken nogal wat mensen die het niet zo nauw nemen met materiaal etc, waardoor ik regelmatig m'n halve schoonmaakkar weer moet gaan verzamelen omdat die door de hele winkel verspreid ligt. Zijn er collega's die hetzelfde hebben, of die ideeën hebben om dit tegen te gaan? Een materiaallijstje heb ik al op de kar geplakt, en dat helpt nauwelijks.

willy zei

hoi Desiree.
Helaas is er ook dat probleem ook bij ons.
Ik wel alles gestickert met "schoonmaakkar" , en ik ben er bijna iedere dag en ga ook meteen zoeken als er iets mist.
Vaak heb ik vrij snel weer gevonden, het zijn vaak dezelfde mensen die het wel "makkelijk" vinden als ze alles zo kunnen pakken.
Wat ik wel doe is afdelingen voorzien in eigen schoonmaakspullen die ze zelf ergens opbergen, dat werkt redelijk goed.
succes ermee

Anoniem zei

Hoi Collegas ik herken het ook.

Ik heb een tijdje mijn schoonmaakkar ergen gezet waar niemand snel iets van mee nam.
Maar het is wel een ergernis.

Dan is opeens iets weg.

Of iedereen loopt met de schrobmachine en maakt deze niet schoon. Of haalt het water na gebruikt niet eruit. Met gevold het gaat lekker ruiken.
Je loopt als kw er soms achter de feiten aan.

De afboekingen waar een pak melk uitlekt. Die wordt gewoon met melk en al in de krat gezet.
Lekkende flessen in onze stortbak.
Bij ons is het ook een kwestie van zet maar neer. Bv het schrobwater laten staan van de mop na gebruik in de avond.

Soms drijft er zelfs nog een lekkende bierblikje in.

Ik herken het dus wel maar ook ruimere in de zin van je moet alles bijhouden. Want met een grote groep mensen wordt het gauw een rommel. Hangers die ze na het vallen van de kapstok gewoon laten liggen enz.

Ik heb veel plezier in het werk maar dit is wel iets wat ik soms vervelend vind. Dat je soms weinig resultaat ziet in de lange termijn van je werk.

Anoniem zei

Hallo allemaal,

Ik heb misschien een idee voor jou Desiree.

Zet je schoonmaakkar als je naar huis gaat in het GTR hok.

Daar pakken ze niet zo snel je spullen eruit.

En wat betr de schrobmaccine : daar heb ik iets op gevonden : als ik hem gebruikt en schoongemaakt hebt haal ik het sleuteltje eruit.

Zo moeten ze wel aan de KM vragen als er iets gevallen is. Heb je altijd zicht op de schrobmachine!

Niet vergeten om het sleuteltje er weer in te doen als je naar huis gaat!

Vinden de (A)SM en de TL's niet zo leuk.

Is hij 's morgens vies achter gelaten : ff informeren bij de TL wie hem als laatste gebruikt heeft.

Kun je die persoon er meteen op aanspreken.

Maar als ik toch hier ben : wie heeft er een idee dat de schrobmachine niet meer zo blijft stinken tijdens het gebruik en na het gebruik.

Heeft iemand een idee? Jij misschien Theo?

Dan hoor ik dat graag!

Ik krijg namelijk vaak opmerkingen dat ie stinkt tijdens het gebruik.

Terwijl ik hem regelmatig onderhoud.

Bij voorbaat dank!

Marco
1166

Theo zei

Spullen verdwenen van je kar, de wasbak vol met troep (van melk tot bloemenafval), een volle en vieze en/of kapotte schrobmachine, een slecht geveegde winkel, breuk artikelen ergens op de rand van een schap, de hangertjes, de vieze vaat, de volle vuilniszak, de kantinevloer, bordjes en bekertjes, de kauwgom op plekken waar klanten niet komen. Ik herken het allemaal en het is iets wat we alleen met z'n ALLEN op kunnen lossen. "Problemen ? Dat lost een ander wel voor mij op" is een mentaliteit die helemaal in deze maatschappij zit. Het gaat om verantwoording nemen voor je eigen handelen maar heel veel mensen nemen die verantwoording niet.

(rant over, knopje om)

Vraag voor je kwaliteitsspullen een afsluitbare archiefkast en zet voor de avondploeg alleen het hoogstnoodzakelijke (papier, gele doekjes en Sprint200) klaar.
Jouw spullen stickeren met jouw naam, dat maakt het persoonlijk (maar geen 100% garantie op succes)

Anoniem zei

Theo, wat een herkenning.

Gelukkig herken je het ook.

Het werkt soms best vervelend want ik ben bang dat ik gauw een zeur bent. Als ik weer klaag over de afboekingen wat zo neer wordt gezet.
Waar wat uitlekt, en gewoon in dozen wordt gezet ipv zwarte cbl kratten.


Bij ons ligt de druk ook op de zaterdagmiddag. Dan lijkt het wel alsof er tussen 4/5/6 uur meer kassabonnentjes op de grond liggen.
Vloeren daar verschijnen overal vlekken en vegen op.

Daar heb ik soms moeite mee.

Verder vind ik het heel leuk werk.
Lekker zelfstandig, het bijhouden zorgt toch voor een stukje kwaliteit naar de klant en je collegas. En onderhoudt je het niet meer dan zie je het ook versloffen dus we zijn wel nodig.

Maar dat ziet ons MT ook wel hoor.
Ik krijg regelmatig leuke complimentjes van klanten en MT.

Ps Theo zouden we niet wat meer privancy kunnen krijgen in een besloten stukje forum.
Ik heb veel aan het delen van ervaringen en tips.

Maar is het soms niet lekkerder dat je wat meer privancy hebt ??
Bestaat de mogelijkheid hiertoe en ben je bereid hiertoe ??

Dit is jouw site dus jouw mening gewenst.

fijn weekend allen

Anoniem zei

Hallo mede km-ers

Bij mij staan bijna alle schoonmaakspullen achter slot en grendel als ik er niet ben icl. mijn schoonmaakkar.
Wat betrefd de dingen die je tegenkomt zoals een vieze schrobmachine vieze kantine vloer niet goed geveegd daar heb ik sinds kort elke maandag met de teamleiders van elke afdeling een overleg over en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat. Kijk er kan altijd iets gebeuren wat onvoorzien is. Maar er steeds over blijven praten helpt echt.
Waar ik meer van baal is dat voor ons filiaal steeds mensen zonnebloempitten eten en de schilletjes op de grond spugen. Gewoon bah. En dat gebeurt meestal savonds als ik er niet ben.
Heeft er iemand ook ervaring met het schoonmaken van de parkeerplekken voor de winkel? Gaat erg moeilijk overdag als er veel auto staan.

Hans KM 1568

Theo zei

Ik zou dit tot een gesloten forum kunnen maken. Dan autoriseer ik alleen diegene die van mij toestemming krijgen om te lezen en/of te reageren. Je zou dan meer dingen kwijt kunnen die gevoelig liggen. Dat kan echter al omdat je ook anoniem kunt reageren.
Een forum op AH Plaza zoals de commercieel medewerkers hebben is natuurlijk ook een optie. Een tijdje terug is er door AH (Ahold) geinventariseerd wat er allemaal met breedbandverbindingen gedaan kan worden. Ik weet niet of hier nog een follow-up aan gegeven is. Na het HK gaan binnenkort ook de winkels over op het gebruik van Google, misschien dat er binnen die context nog wat gaat veranderen op het gebied van communicatie ??
Nogmaals, afsluiten kan maar heeft niet mijn voorkeur omdat de drempel voor sommige collega's te hoog kan worden. Openheid en gedeelde kennis zal op de lange duur veel meer positeve effecten hebben dan geslotenheid. Ook daar moet AH maar voorloper in zijn.

Theo zei

Hoi Hans,

ik begin daar niet aan hoor, parkeerplaats schoonmaken. Zonder gekheid, echt niet ! Het zijn er misschien wel 1000 (gratis) !! Gelukkig doet een schoonmaakbedrijf van het winkelcentrum dat.

Als je minder parkeerplaatsen hebt zou ik het doen op een moment dat het rustig is en als de boel opgedroogd is want plakzooi is moeilijk te verwijderen. Probeer ook afspraken te maken met andere winkeliers. Te gauw wordt er namelijk gezegd dat AH dat maar moet doen omdat ze de grootste zijn. Als het niet anders is zou ik het toch in m'n eentje doen want ik doe liever goed in m'm eentje dan dat ik slecht doe met de anderen.

willy zei

wij hebben wel een eigen parkeerplaats en daar loop ik iedere ochtend (vroeg) een rondje om alle zwerfvuil op te rapen met een Prik/klemtang.
Dan oogt de parkeerplaats altijd netjes en de afvalemmers worden dan tevens ook door ons team geleegd.
zo houden we echt altijd een schone opgeruimde parkeerplaats.
Met hele drukke dagen en in het weekend lopen we een extra rondje buiten en die is wat lastiger idd omdat er dan veel auto's staan, maar we lopen er toch maar overheen, en rapen op wat er op de grond ligt en staat
Bij ons hoort dat ook gewoon bij onze takenpakket.