vrijdag 25 december 2009

Gefeliciteerd !

De heer R.M.Badoux, Kwaliteitsmedewerker bij AH 1579 in Gouda, is 9 januari 25 jaar bij Albert Heijn.
De heer N.A.Majoor houdt het al 40 jaar vol en de laatste jaren als Kwaliteitsmedewerker bij AH 1288 in Hilversum. 5 januari 1970 begonnen, nog even volhouden en dan zit het er op.

Niet-periodiek : deel 2

Via het SSC heb ik antwoord gekregen op het mysterie van de verdwenen gegevens van de niet-periodieke schoonmaakobjecten. Bij een aanpassing is er een onderdeeltje niet goed gegaan.
In januari 2010 wordt dit hersteld.

woensdag 23 december 2009

't Ken vriezen, 't ken dooien

Maandag hebben we het wel geweten. Omdat wij in een weidewinkelwinkelcentrum zitten hebben we een enorm groot (gratis) parkeerterrein. Sneeuwruimers komen er niet zo snel langs - en klanten ook niet als er veel sneeuw ligt. Na 50 minuten open te zijn geweest kwam de eerste klant. Pas later op de dag kwamen de strooiwagens, de klanten en.... de blubber. Ik heb uren rondgereden met de Taski. Had je het ergens schoon en droog, 2 minuten later was het weer een zwembad. Ik heb geregeld de machine aan de oplader moeten hangen.
Helaas viel er een klant tijdens zo'n oplaadperiode. Kon ik gelijk mijn FHV geheugen opfrissen en een drukverband aanleggen om de bezeerde hand. Of ik het goed heb gedaan weet ik niet maar de klant is er van overtuigd van wel. Het belangrijkste op zo'n moment is om rustig te zijn en overtuigend over te komen.
We hebben nog een tweede schrobmachine, een Hefter, maar die gebruiken we normaal gesproken niet en dat hebben we geweten. De accu's waren niet meer op te laden. Het advies is dus om een machine niet stil te laten staan maar minstens 1 keer per week te gebruiken en op te laden.

Iedereen sterkte gewenst voor de laatste dag voor kerst en ....
Prettige kerstdagen !

donderdag 17 december 2009

Niet-periodiek is niet

Elke week proberen wij een stukje niet-periodieke werkzaamheden te doen. De tenminste-doen-voor datum is daarbij een handig hulpmiddel.
Deze week waren echter alle data gewist en stond de lijst in de standaard volgorde. Bij het aftekenen van de geschoonde bancarella verscheen ook niet de nieuwe datum van een half jaar verder maar de datum van de dag waarop hij schoongemaakt is.
Ik heb het probleem via het SSC voorgelegd aan Winkelorganisatie Support Verkoopklaar en hoop binnenkort antwoord te krijgen.

Zijn er nog anderen die dit probleem hebben ?

dinsdag 8 december 2009

nieuwe normen ?

Tijdens mijn vakantie is Attack langsgeweest voor de 6 wekelijkse check. Voor de eet-en drinkzuivel kregen we 0 punten omdat het onder het rooster niet helemaal optimaal was.
Nou schonen wij dat regelmatig maar uiteraard niet elke dag. Met 14 meter rooster zouden we iemand apart ervoor in moeten huren.
Volgens de man van Attack zijn er nieuwe normen opgesteld waarbij je 0 punten krijgt als er ook maar 1 vlek onder het rooster zit. Met 14 meter zijn wij dus kansloos.
Heeft iemand anders ook deze ervaring met Attack (of Anticimex) ?