maandag 17 november 2008

Deze week 46

Ik heb ze nog niet gezien maar ze zijn welkom, de mensen van Johnson Diversey. Gewoonlijk komen ze als je er zelf niet bent maar ik wil heel graag met hun meehobbelen door de winkel. Die is nieuw en we krijgen van veel klanten te horen dat-ie zo schoon is. Ondanks dat-ie nieuw is zijn er in juli, dus zo'n week of zes voor de omwisseling van de schoonmaakmiddelen, gewoon overal werkplannen opgehangen. Twee oplegplaten blijken alweer 'geleend' te zijn dus die moet ik weer aanvullen maar voor de rest heb ik 'no worries'. Al zijn ze bij JD wel keien in het vinden van negatieve dingen. Al is dat potje slagroom een seconde ervoor gevallen dan nog krijg je (veel) punten in mindering.
In het kader van de blessure-enquete viel mij nog iets op in de Deze week : JdM in Oostburg komt alleen achter in de bodemvakken als hij gezeten op z'n karretje zijn rug erg ver naar beneden buigt. Niet echt bevordelijk voor je rug. Zelf zit ik vaak op mijn onderbenen of kruip ik met rechte rug op handen en knieen langs de vakken. Door mijn zachte kniebeschermers krijg ik ook geen last van mijn knieen. Zijn er collega's die veel met het knielmatje werken ? Wat zijn jullie ervaringen ?

Ook als er collega's zijn die zijn uitgenodigd voor de evaluatie van de functie van Kwaliteitsmedewerker hoor ik graag hun ervaringen en andere reacties.

15 opmerkingen:

Anoniem zei

IK WERK MET EEN MATJE IK HAD ER AL EEN MAAR HANDIG VIND IK HET NIET ALS MIJN HUIDIGE BROEKEN VERSLETEN ZIJN GA IK WERKBROEKEN GEBRUIKEN MET VERSTERKTE KNIESTUKKEN WAAR OOK BERSCHERMERS IN KUNNEN.
JD BIJ ONS ALS GEWEEST WAS MET VAKANTIE MIJN WERK WAS PRIMA MAAR HET WERK WAT AFDELINGEN ZELF MOETEN DOEN NIET DUS SLECHTE BEOORDELING.
GROETJES GERBEN 1195 LISSE

Anoniem zei

Ik heb al sinds anderhalf jaar speciale werkbroeken met kniedtukken die in de aparte kniestukken gaan. dat werkt veel beter dan met het matje ik had dit ook aangegeven bij de regoimanager maar omdat deze broeken te duur zijn (denk ik) hebben ze van die matjes gegeven.
Nou moet ik wel zeggen dat op de nieuwe vloer in de doorbraakwinkel de tegels veel ruwer zijn dan de oude grijze tegels dus nu hen ik veel meer slijtage aan de kniestukken die aan de broek vast zitten dus gebruik ik wel het kniematje erbij want andres kom ik alsnog aan vier nieuwe broeken per jaar.
JD nog niet geweest maar voor mijn vakantie met topscore had ik lage score ondanks erg schone winkel en nu zijn ze in mijn vakantie geweest terwijl er niets gedaan is drie weken lang en dan heb ik weer een hele goede score begrijpen jullie hier iets van?????
Ik niet dus.

Unknown zei

Ik was al eerder ermee begonen met kniematjes,ik ben samen met een collega naar bedrijfleider toe gestapd.mog ik bij karwei vier van kniematjes kopen. en ik ben heel te vrede mee.
geen last van me rug.
je kan ze bestel de knie matjes via momo.als goed heb iedereen bericht gekregen van assistent bedrijfleider.


gr Davy van ah xl 1623

Anoniem zei

haii haaii..

ze zijn nog niet geweest, maar zijn welkom!!

die kniematjes zijn wel fijn om mee te werken gebruik ze al 2 jaar,, haalde ze gewoon bij de praxis als ik ze nodig had!

die evaluatie? iemand van het hoofdkantoor heeft een week of 2 3 geleden me voicemail in gesproken en gevraag terug te bellen maar heb dat eigenlijk niet gedaan..

zou het misschien hiervoor geweest zijn..oepss foutjee..

Anoniem zei

hoi collega's,
Ook wij hebben die kniematjes, maar gebruiken ze niet. Gelukkig geen last van de knieen. Ik lees nu hier al een tijdje mee, maar heb eigenlijk wat vraagjes aan jullie. Hebben jullie sinds de nieuwe schoonmaakmiddelen vanJD ook last van een gladde vloer? Bij ons schaatsen de klanten bijna. En hebben jullie naast je dagelijkse wrkzaamheden ook andere werkzaamheden. Wij lopen met z'n drieen in Vlaardingen. We hebben in totaal 93 uur waarvan we 80 aan kwaliteit besteden. Daarnaast hebben we het drogmeticapad het bijspringen van de kassa, en tijdschriften. Elke dag. Hoe zit dat bij jullie? gr tanja

Anoniem zei

hoiii..

haha ik lo0p in me eentje maar de laatste tijd is het vaak,, wap-worp-brood en die dingenn, op zicht wel leuk en makkelijk te combineren.

tis momenteel een gekkenhuis overal volgens mee met personeel:D

Anoniem zei

Hallo
Wij hadden al langer van die kniematjes en ze bevallen overigens prima.
Bij ons is JD al geweest en zoals ik al verwachte toch een mooie score (donkerblauw ha ha ).
Maar als de afdelingen hun werk niet in orde hebben is het mijn taak om daar ook op toe te zien dat er daadwerkelijk anders of beter gewerkt word volgens de HACCP regels.
Bij ons blijven de kwaliteits uren ook echt voor het kwaliteits team.
53 uren waarvan er 49 worden ingepland.
Bij hoge uitzondering en in "noodgevalletjes" springen wij natuurlijk overal bij waar nodig is, want we werken allemaal voor het zelfde doel.
Tevreden klanten en een schone winkel.
Groeten Willy

Anoniem zei

Hallo Theo,

Vorige week jd op bezoek gehad een hele goede score behaald 94% dus Maandag lekker gebak van de bedrijfsleider.

Gr Henry 1103

Theo zei

Gefeliciteerd ! De hoogste die ik tot nu toe gezien heb.
P.S. Het gebak was wel goed gekoeld hoop ik ;-)

Theo

Anoniem zei

Hallo. Gelukkig mogen wij bijna al onze uren gebruiken als kwaliteitsmedewerker. Onze winkel is 2800 viekante meter en we gebruiken elke week 84 uur. Vorige week is JD geweest en we hadden een score van 95%. Daar waren we natuurlijk zeer trots op. De winkel voor ons die hij had bezocht had 100%. Is natuurlijk helemaal geweldig maar zie dat maar is zo te houden. Wij gebruiken ook al van het begin af aan kniematjes (zelf gekocht) maar wij vinden het helemaal niks. Is het voor Albert Heijn nou zo moeilijk om een paar werkbroeken te regelen. Als ze die groot inkopen kosten die dingen niets. Ik heb al meer dan 10 broeken versleten in 2 jaar tijd. Ze geven bakken geld uit aan reclame en andere dingen maar een broek kan er niet af. Zo, dat moest ik even kwijt. Iedereen fijne dagen en probeer ondanks de feestdagen de winkel er toch netjes uit te laten zien. Peter

Anoniem zei

Waar kan je die broekken kopen


Henry 1103

Anoniem zei

Ik koop ze bij BREUR maar als je naar een winkel gaat waar ze werkkleding verkopen dan zullen zij ze ook wel verkopen.
Het gaat tenslotte om de extra kniestukken die erop zitten waar je die speciale kniebeschermers in kan doen.
Ik ben er erg happy mee en deze gaan ook niet knellen zoals die losse kniebeschermers mer elastiek.

Anoniem zei

Hallo Theo.

Tuurlijk was het gebak gekoeld.
vandaag lekker gebak gehad omdat we het zo goed doen.


Henry 1103

Anoniem zei

JD ook bij ons geweest in Dronten (filiaal 1571) en we hadden een score van 98% dus daar waren we best wel trots op.
De medewerkers van het kwaliteitsteam een presentje gegeven want het is toch elke keer weer een hele prestatie om alles goed voor elkaar te hebben

Eelco
Teamleider VK

Theo zei

hoi Eelco,

dat is een mooie score. Er schijnt ook een filiaal te zijn met 100% maar ik kan mij dat moeilijk voorstellen. Er ligt immers ALTIJD melk op de planken van de drinkzuivel. Of stoppen jullie die vakken zo vol dat JD dat niet meer kan zien ? De drinkzuivel schoonmaken zou officieel 1 keer in de 4 weken moeten gebeuren maar wij zijn daar elke dag druk mee. Heel vervelend.

Theo