zondag 28 september 2008

Dam-tot-Dam Wandeltocht


Zaterdag 20 september was het zover. Ik nam deel aan de Dam-tot-Dam wandeltocht. In het verleden deed ik regelmatig mee aan de 16,1 km hardlopen maar tegenwoordig vind ik het wandelen met de rugzak leuker. Mijn langste en zwaarste afstand tot nu toe was 34 km stevig op en neer in Schotland (zie de Schotland link) en nu zou ik de 40 km doen. Het was een (te) warme dag en windstil maar op een stuk snelweg en industrieterrein na heb ik er van genoten. Een aanrader voor iedereen die van wandelen houdt. Jammer alleen dat de Ahold tent leeg was toen ik finishte, op zondag was hij afgeladen vol. In totaal die dag 49 km gelopen. Klik op de link in de lijst hiernaast voor foto's.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi theo
Jij blijft in ieder geval wel in goede conditie.
Ik ben net weer begonnen met hardlopen, dus wie weet wat ik ooit nog loop.
Ik kon trouwens geen foto's openen.

Heb jij nog tips voor mij als ik mensen op moet leiden in een ander filiaal?
Zelf uitvoeren van alle taken is geen probleem maar het overbrengen in een ander filiaal is toch wel weer wat anders.
Jij hebt in ieder geval al wel die ervaringen.
Overigens heb ik nooit die begincursus gehad en werk volgens handleidingen en eigen inzicht.
Ik hoop van je te horen.
groetjes
willy

Theo zei

hoi Willy,
als je mensen in een ander filiaal moet opleiden is het voor jezelf natuurlijk ook een beetje nieuw. Toen ik zelf in de XL begon van de zomer is het eerste wat ik deed de HELE winkel, incl.kantoren, kantine en ALLE verborgen hoekjes doorlopen. Je ziet dan als ervaren KM-er al snel de knelpunten. Controleer vervolgens het schoonmaakstation. Is alles aanwezig wat jij nodig acht ? Zoniet, dan direct bestellen. Aan de nieuwe collega's leg je vervolgens het gebruik van de computer uit. Doe het voor en laat het ze nadoen. Ze moeten het zich zo snel mogelijk eigen maken met jou als back-up. Geef ze een rondleiding door de winkel waarbij je start bij het schoonmaakstation. Leg de werking van de materialen uit. Vertel ze bij de rondleiding de valkuilen en aandachtspunten (bv. de lekkende pakken melk) Ga vervolgens de dagelijkse taken uitvoeren. Voordoen en nadoen. Maak je nog even geen zorgen of alle taken gedaan worden, dat komt later wel. De temperatuurcontrole doe je voor en laat je na een aantal metingen door de anderen doen. Laat ze regelmatig wisselen tussen meten en noteren. Je zult merken dat je veel, heel veel, vertelt. Ze vergeten een deel dus zul je in de dagen erna veel moeten herhalen. Wijs ze er op dat een van de belangrijkste eigenschappen van een KM-er is dat ze verder kijken en denken dan hun neus lang is. Moet je ook de planning van de schoonmaaktaken in elkaar zetten pak dan de plattegrond van de winkel erbij en maak een logische indeling. Met je ervaring kun je goed zeggen hoeveel ass.groepen er per dag/week gedaan kunnen worden en wat de beste volgorde voor de temperatuurmeting is. Veel succes !
Theo