dinsdag 11 oktober 2011

Diversey is geweest

En hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet maar ook deze keer was ik niet aanwezig. Ik werk altijd op maandag - vakanties niet meegerekend natuurlijk - maar vanwege prive-omstandigheden kon ik vorige week niet aanwezig zijn.
De score ? 88 %, beter dan een half jaar geleden.
De minpunten ? Nog steeds het ontbreken van oplegplaten en/of opvulstroken (dat kostte al 8%), de niet altijd volledig ingevulde temperatuurlijst (een kapotte bierkoeling is verwijderd en wordt niet gemeten en vermeld als defect), de afdeling Verkoop die andere schoonmaakmiddelen in de kastjes heeft en een gevalletje kunstnagels.
De TL's gaan nu serieus werk maken van de oplegplaten dus over een half jaar zitten we weer boven in de 90.

16 opmerkingen:

willy zei

gefeliciteerd Theo een mooie score.
Wij krijgen nu denk ik geen controle, de winkel is immers pas 1 week open, maar wat een &*$@#vloer, sowieso duurt het 3 weken voor hij helemaal vrij is van de cement sluier en stof, maar je ziet er werkelijk alles op, al druppel je maar als je aan het soppen bent, voor de rest van de dag blijven het vlekken.
Verder ga ik nog aan de slag met je exelprogramma, maar dat is er nu nog niet van gekomen.
Ik heb veel nieuwe spullen moeten bestellen, omdat er toch veel is weggebleven.

Heeft er iemand (in het zuiden)een schoonmaakkar die over is???
ik heb wel een nieuwe, maar de oude is ook weggebleven (waar ik enorm van baal) en aangezien wij een hele grote bovenverdieping hebben met kantine, kantoren, toiletten en garderobe, zou dit erg welkom zijn.
je kunt via hier reageren (als Theo het goed vind of even naar fil. 1252 bellen.

Anoniem zei

Die controlle krijgje waarschijnlijk wel. vorig jaar is Lisse verbouwt in oktober en kregen wij de controlle eind november.Nog even over je vloer die wordt echt schoon ik adviseer wel om zeer regelmatig je vuilwatertank van je schrobzuigmachine schoon/uit te spoelen. succes met het vinden van een andere schoonmaakkar,je oude is omgeruild voor een nieuwe.
Hier een tip voor als je oudekar wil houden als je filiaal gaaat verbouwen als je er zeker van wilt zijn dat je spullen terug krijgt stuur ze niet weg maar sla ze op. ik heb onze schoonmaakkar in een van de keten gezet waar de bouwvakers pauzeerden,had ik gelijk schoonmaakspullen bij de hand om tafels en dergelijke schoonte maken.

O ja diversey is vandaag geweest geen slechte score 95.9% had op minder gerekend

Groetjes Gerben 1195 Lisse

Anoniem zei

Kun je van andere filialen of per provicie's zien wat andere winkels hebben gescoord? En wat staat er op de checklist van JD wat vinden hun belangrijk en waar letten ze op?

Anoniem zei

hoii...


bij ons zijn ze vrijdag geweest. tuurlijk op mijn laatste dag van me vakantie maar goed we waren blauw met 88% en gelukkig zijn we met het team van heel gouda blauw.. dus gouda gaat blauw het jaar uit :D

Theo zei

Willy, dat van die vloer heb ik vaker gehoord. Vreselijk in de winter met pekel en zo.
Oproepen naar anderen (meningen/ervaringen) vind ik uitstekend. Hoe meer de KM's met elkaar in gesprek gaan hoe beter.

Anoniem, de scores van je winkelgebied zou je op kunnen vragen bij je Operationeel Manager. Hij hoeft ze niet te geven maar vragen kan altijd. Kijk dan niet naar de lage scores maar naar de goede scores en ga daar eens op bezoek om te kijken wat ze daar anders doen.

Anoniem zei

Zijn er ook mensen die minder worden ingepland ivm vak/adv uren ?

Theo zei

Ja zeker, ook bij ons. En niet alleen vak/adv die niet opgevangen worden. De uren van het Kwaliteitsteam zijn metragegebonden maar als de omzet lager is wordt Verkoopklaar gekort in de uren. Kwaliteit is onderdeel van Verkoopklaar, dus...... . De hoogste tijd dus om van het Kwaliteitsteam een aparte afdeling te maken.

willy zei

hoi Gerben uit Lisse mooie score!!!!
Ik kan dus nog iemnd verwachten van JD.
Laat ze maar komen, ik ben er klaar voor.
Kei jammer van mij oude kar, maar in de hectiek van uitruimen liep de opslag wat anders dan gepland.
Maar goed niets aan te doen.
Dan maar alles met losse emmers e.d.
Weet iemand waarom ze de nieuwe bodembakken niet vast aaneengesloten hebben geplaatst.
Bij ons zitten overal best ruime kieren tussen, wat extra werk met zich meebrengt.

Desiree zei

Willy, de bodembakken zouden in principe gewoon netjes tegen elkaar aan moeten zitten. Gaat het om 1 gedeelte/pad in de winkel, of is het overal?

Anoniem zei

jippie controle geweest ik had 98 procent ik had ze nog niet verwacht maar ja dus ook na verbouwing komen ze gewoon groetjes jannie fil 1039

willy zei

de hele winkel, waarschijnlijk ruimte teveel, daar kunnen ze blijkbaar ook niets aan meer aan doen.

Gewoon balen dus.....
Maar 98 % gefeliciteerd Jannie uit 1039

Anoniem zei

Ik wil even reageren op een bericht van 12 okt. Anoniem. Die vraagt of er bij andere filialen ook minder wordt ingepland. Bij ons is het zelfs zo dat, dat ivm met de dalende omzet er veel openstaande atv uren moeten worden opgebruikt bij het Kassateam en dat daarom de KW uren (toch best belangrijk dacht ik zo)gehalveerd zijn met 26 uur. Dat vind ik nogal wat. Mijn collega KW en ik moeten nu dus om en om naar de kassa en ons eigen werk blijft liggen. Heeft iemand anders van een KW team hier ook mee te maken?Ikzelf heb het gevoel dat ik de 1 1/2 jaar dat ik KW heb gedaan voor niets heb gedaan.

Anoniem zei

ook wij moeten uren opmaken.dat betekent dat we tot aan het eind van het jaar met een minder zijn.die uren worden niet opgevangen.wij moeten veel werk laten liggen nu.ben benieuwt wat onze score word.waren de laatste jaren boven de 90%.dit kan nu nooit het geval zijn.alles wat wij in 5 jaar opgebouwd hebben valt als een kaartenhuis in elkaar.word er heel verdrietig van

Theo zei

Ik denk dat dit bij heel veel filialen gebeurt.
...
Ik werd nu letterlijk onderbroken door een telefoontje van mijn eigen filiaal of ik a.s.maandag in een filiaal in Maarssen kan helpen met de haccp. Anders hadden ze gevraagd of ik de komende week vrij wilde nemen. De loonsom moet gehaald worden. Ik vertelde nog dat de uren van het KwT metrage gebonden zijn en niet omzet gebonden en toen werd er gereageerd met 'we voelen allemaal pijn'. Toevallig kwam er vandaag ook een enquete binnen van de OndernemingsRaad over het halen van de loonsom. Ik heb hem nog niet gelezen maar ik kom daar zeker nog op terug.
Artsen leggen een eed af, ik denk dat Albert Heijn ook een eed af moet leggen : "Een schone winkel, in goed tijden en slechte tijden, in voor- en tegenspoed."

Anoniem zei

Beste collegas,

Wat prettig om ook wat geluiden te horen betreffende het uren te kort en wat niet opgevuld wordt.

Wij maken dat ook geregeld mee.
Zeker als je inzetbaar bent op een andere afdeling. En ondertussen ben je net op die dag alleen.
Maar je wil de belangerijkste zaken toch bijhouden.

Anders ben jij de dupe. Zoals overvolle vuilniszakken die scheuren. Als je niet op tijd bent.
Koffieapparaat waar je natuurlijk voor geroepen wordt want een ander heeft er geen verstand van.

Ik vind het een heerlijke functie maar het is ook een functie waar je wel je zegje moet kunnen doen.

En waar het belang van een schone winkel wordt gepredikt en ze vinden je goud waard. Allemaal prettig die woorden, maar een vervanger voor vakanties enzo zou beter zijn.

Die zijn er niet, of de wil is er niet of het kan niet kwa uren.

Theo, een vraagje. Hoe zit het met de loonsom. De uren van de afdelingen zijn toch gekoppelt aan de omzet? Niet van de kwaliteit dan dat heb ik begrepen hier.

Maar wat houdt de loonsom in mbt uren van medewerkers enzo ?

fijne weekend allemaal.

bedankt voor je antwoord Theo.

Anoniem zei

bij ons zijn de kw-uren voor de helft naar de kassa gegaan, dat betekend dus dat wij nu half kw zijn en half kassa draaien en het kw-team uit 1 persoon bestaat.
Nu kunnen er bij de kassa een aantal vrij.
De sm en asm zijn voortdurend aan het spiegelen, dure krachten !!!

Helaas laten de collega's het schoonmaken nog steeds links liggen, zelfs nu. De TL's idem! Dus als er controle komt, wordt het eindresultaat zeer slecht!

Vanaf 2006 zwoeg ik door de winkel met de doekje en de sopjes, maar dit wordt in 3 maanden geheel vernietigd. Ook heb ik mijn vraagtekens of dit allemaal in januari wordt teruggedraait.. Want jah, we 'redden' het toch zo...