zaterdag 22 januari 2011

Video instructie monteren en aanbrengen vlakmop

Het zat al een tijdje in mijn hoofd om een digitale camcorder te kopen. Vroeger had ik een analoge camera en een programma om opnames om te zetten naar digitaal maar de ontwikkeling van media ging dusdanig snel dat dat programma niet meer werkte. Van kolengestookte stoomtrein naar de TGV zullen we maar zeggen. Marco's hulpvraag over de vlakmop was een mooi excuus om wat eurootjes te besteden aan een goedkoop cameraatje, een electrisch boemeltje. Even uitdokteren hoe je alles omzet in een voor het internet bruikbaar iets et voila.
Disclaimer

Wie immer ohne Gewaer, oftewel 'zoals altijd onder voorbehoud'. Deze instructievideo's zijn geen officieel erkende video's. Ze zijn een weergave van mijn manier van werken. Misschien heb jij een handigere manier of ben je het gewoon niet met mij eens. Laat het me weten, deel je mening, alleen zo kunnen wij elkaar helpen om vooruit te komen en de functie van Kwaliteitsmedewerker ontwikkelen.
Misschien denk je ook "He Theo, dat is toch allemaal logisch. Dat hoef je mij niet te vertellen". Dat zou heel mooi zijn maar ik denk dat het verloop onder de Kwaliteitsmedewerkers (en de AH-medewerkers in het algemeen) zeer groot is en dat de opleiding van nieuwe Kwaliteitsmedewerkers ernstig tekort schiet.
Zie mijn video's en blogjes maar als een AH-pedia, een beperkt naslagwerkje voor diegene die iets wil weten over AH en de fiunctie van Kwaliteitsmedewerker in het bijzonder.   

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey theo,

Harstikke bedankt voor je instructie video over de vlakmop!

Ben ik heel erg blij mee en ik denk nog veel meer mensen.

Kunnen we de winkel(s) nog schoner houden en een belangrijke bijdrage leveren aan het winkelbeeld ... hahaha!

Groetjes Marco
AH 1166 Naarden

:-)

Unknown zei

Hoi Theo

Dus je hoeft de vlakmop alleen vastzetten met die 2 flapjes in de klem en niet de 2 uiteindes.
Met de 2 uiteindes dweil je wat makkerlijker totdat je weer de vlakmop nat moet maken in de emmer.

ik ben wel heel blij met al jouw info want ik werk nu al 2 maanden als km zonder enige info, werk nu pas kleine 2 weekjes met de terminal maar nog steeds zonder handboek op plaza.

groetjes San

Theo zei

Hoi Jet/San,
voor het opnemen heb ik uiteraard het insteken in de 'sokjes' (gezien op het net) ook geprobeerd maar zodra je de houder losklapt dondert je dweil eraf. Lijkt mij niet handig als je vaak moet wringen.

Dat je 2 maanden werkt zonder opleiding is precies wat al een tijdje aan de gang is. Het verloop onder de KM is groot. In 2006/2007 zijn veel nieuwe mensen aangenomen als KM, in het filiaal niet goed begeleidt of gebruikt en vervolgens worden de BT-contracten niet omgezet in OT-contracten. Ze nemen een nieuwe aan die weer vanaf nul kan beginnen want van enige opleiding is geen sprake meer. SM/ASM/TL blijkt vaak matig op de hoogte van de inhoud van het werk."Ga jij maar poetsen, en eh....vullen, codeboek, kassa, kantine, lossen dat doe er nog wel even bij he !?"
Voor de meelezer : ik bedoel hier geen specifiek filiaal mee !

Hoe komt het dat je geen handboeken kunt lezen ?

Groeten van Theo

Anoniem zei

Hoi Theo

Bedankt voor je snelle reactie.Het is een nieuw filiaal met allemaal nieuwe mensen en er is niemand die precies weet wat de bedoeling van KM inhoudt.Het is echt: zoek het maar uit.......gelukkig hou ik ervan om zelfstandig te werken dus ik verzin wel werkjes om mijn uurtjes te vullen maar zo hoort het dus niet , gelukkig kwam ik jouw blog tegen met info.Maar ik kan hier ook niet te veel over zeggen want zo als de meeste AHers hebben nog geen vast contract......

groetjes San( jet is de googlenaam)