donderdag 4 juni 2009

Op- en aanmerkingen

Er is nog geen rapport beschikbaar maar we hebben uiteraard wel wat op- en aanmerkingen gehad. Niet dat ik daar persoonlijk bij was - hij kwam natuurlijk toen ik op het punt stond weg te gaan en ik kon helaas niet blijven. Ik wees mijn collega aan om mee te lopen maar dat werd afgewezen. Geen meelopers, teveel discussies.

De zaken die niet direct te maken hebben met het werk van de KM gaven de meeste problemen. Verkoopafdelingen die de borgingslijsten niet goed aftekenen, krummels onder weegschalen en snijmachines, snijresten ongekoeld opslaan. Zaken die in het kwaliteitsrondje zitten en waar men ook op aangesproken is maar ze moeten het wel doen. Verder werd er gezocht naar de 'groene map' van Attack. Nou waren die net geweest die ochtend dus, zoals het gaat volgens Murphy, was de map zoek. Gelukkig staan die bevindingen ook op intranet (zie 'ongediertebestrijding' in het rijtje van 'winkelweb', 'MOMO', etc.). . Tevens dienden wij te beschikken over blauwe werkinstructiekaarten op A4 formaat die in de werkmap van de KM horen te zitten. Een half jaar geleden binnen gekomen. O ja ? Nou niet bij ons en een webbericht was er niet over. Wij bestonden als filiaal toen nog geen half jaar dus we zullen wel niet op de verzendingslijst hebben gestaan. Ze schijnen bestelbaar te zijn via TIB maar daar staan er slechts drie in.
Over Houdbaar zei hij dat hij nog wel 6 keer over de afdeling kon lopen en dat hij dan nog niets zou vinden, een enorme pluim dus. Zijn conclusie : een knap resultaat voor zo'n grote winkel. En dat terwijl we op het ogenblik eigenlijk de helft van het aantal te besteden uren gebruiken.

2 opmerkingen:

jannie zei

nou het klopt precies wat jij schrijft bij ons precies het zelfde het werk van ons is goed maaraan de afdelingen zelf ligt het je kan het honderd keer zeggen maar ze hebben en krijgen door de bezuinigen geen tijd voor en ik vind ze erg zeikerig de mensen van de controle vraag mij af of ze thuis ook zo zijn .

gerben zei

Wat raar de gene die bij ons langs komt heeft graag dat je meeloopt, en wat beteft de map van atack die heeft de goeie man zelf in de kliko gegooid, was niet meer nodig.
Groetjes gerben 1195 lisse