zondag 19 april 2009

Materialenlijst

Met het Kwaliteitsteam443 hebben wij een lijst opgesteld met de materialen die een Kwaliteitsteam minimaal in huis moet hebben. De lijst is opgesplitst in VRO-artikelen (te bestellen via MOMO), TIB-artikelen (goedkeuring OM nodig) en winkelartikelen (zowel de eigen winkel als anderen, bv. Blokker).

VRO-artikelen :
Sprint200 cans, SumaBac cans, SumaTotal cans, Jontec300 vloerreiniger cans (of andere, afhankelijk van de tegel), Suma Inox Classic D7 (de lekkerder werkende D7.1 is helaas niet meer bestelbaar), Sani100 sanitairreiniger, Torkrollen, gele werkdoeken, schuurspons handgreep, schuurpads 11 inch (kleine) Taski, rechthoekige schuurpads voor randen, rose handzeep, desinfecterende handzeep, stofwisdoeken, kantineafvalzakken.

TIB-artikelen :
Sprint200 spuitflacons, SumaBac spuitflacons, SumaTotal spuitflacons, bezem rood met steel, schoonmaakkar, kauwgomschraper met steel, mesjes voor kauwgomschraper, vloerschrobber met steel, v-vormige stofwisframe, schuurpads 15 inch Hefter, dou mopemmer met kar en wringer, steel voor draadmop, draadmoppen, infrarood thermometer, evt. nieuwe oplegplaten voor koelingen, vulstroken 6 en 8 cm. voor koelingen en nieuwe verdelerhouders voor/achter.

Winkelartikelen :
Stofzuiger, kruimeldief, stoffer en blik, verlengsnoer, plumeau, nagelborstel (voor ribbelrand koeling), plamuurmes, schroevendraaiers, inbussleutels, wasbenzine, emmers.

Het kan natuurlijk zijn dat er iets is wat jij enorm handig vindt en niet op deze lijst staat. Laat het mij dan even weten en vertel ook hoe je het gebruikt.

11 opmerkingen:

Peter zei

Hallo Theo. Bij winkelartikelen gebruik ik zelf ook nog een glaskrabber om de binnenkant van de ovens schoon te maken. Hiermee krijg je makkelijk de bruine aanslag van de ruiten af. Daarna met ons eigen schoonmaakmiddel en je ruitjes zien weer als een spiegel. Ook vind ik nog steeds dat ze de kwaliteitsmedewerkers werkbroeken moeten geven en niet van die goedkope matjes die onhandig zijn om te gebruiken.
Tot slot heb ik het idee dat er nog steeds veel te weinig medewerkers op de hoogte zijn van jouw site. Zet is een stukje in Deze Week. Dan ziet gelijk heel Nederland het. Groetjes Peter Filiaal 1520

Anoniem zei

hoii..

ik gebruik van die verfkrabbers, die hele kleine mesjes (rode rand en geel/beige omvang)voor de ramen. voor stickers, kauwgom op de grond en het beste werkt het in het melkhuisje het is even wennen maar dit werkt echt 100 % beter om de aangekoekte melk van de grond te schrappen.
haal deze bij onze verfwinkel in de stad en echt serieus probeer het eens je zult zien dat je makkelijker de stickers van de vloer krijgt.!

doegg

Theo zei

Die glaskrabber staat ook in het TIB-boek als kauwgomschraper met steel of als handmodel. Kopen in een winkel is echter veel sneller.
Van de ovenruiten wist ik maar dat mogen de bedieningsafdelingen zelf doen (2x brood, 1 grill&steak en 1 deli). Voor stickers op de grond gebruik ik een breed afbreekmes, dat zit al 25 jaar in mijn kontzak. Zonder voel ik mij gehandicapt.
Ik heb 2x in de Deze Week gestaan en ik sta op video maar de vermelding van mijn weblog is alle keren niet door de 'ballotagecommissie' gekomen. In de beginperiode heb ik overigens 2x landelijk een mail gestuurd maar niet iedere SM leest de mail, begreep de inhoud of vertelde het aan de KM. Ik zal er nog een door het land sturen.

Groeten van Theo

gerben zei

ik koop ook wel dingen buiten de deur maar houden jullie er ook rekening mee dat heelveel extra tijd dus geld kost niet alleen de tijd die je er zelf aan besteed maar ook de gene in de winkel die de administratie doet dan gaat dat bonnetje in de posttas om in Zaandam te worden verwerkt ze kunnen nl de btw terug vragen.
Mijn ervaring nu is dat spullen besteld via tib tegenwoordig met en week geleverd worden,
groeten Gerben

Theo zei

Hoi Gerben,
ik ben al blij als de TIB spullen binnen drie weken geleverd worden. De OM moet de bestelling vooraf ook nog goed keuren. Sommige dingen staan ook helemaal niet in TIB, bv. een plamuurmes.

Anoniem zei

hallo..

ik zit al 9 weken te wachten op spullen uit het TIB boek, en ze zijn niet tus.

daar zijn ze heel erg traag mee!

Anoniem zei

Die draadmoppen geleverd krijgen duurt lang!
Waarom?

Terwijl vloerwater binnen 2-3 dagen in je filiaal binnen komt.

dorothe zei

diepvries handschoentjes - voor wanneer je in het eiland of de kasten aan de slag moet wanneer ze nog aanstaan...n bodemlichter (besteld bij attack)...wattenstokjes - heel handig peuren in hele kleine hoekjes :)...afvoerspiraal - voor als de buizen in de hefter weer eens verstopt zitten

Anoniem zei

in ons filiaal gebruiken wij altijd een koevoet om onder de bodembakken te kunnen poetsen met een plamuurmes = ideaal!
helwie someren NBR.

Anoniem zei

wanneer krijgen we weer wat nieuwss theo?

Anoniem zei

ik wil heel graag rechthoekige schuurpads voor randen bestellen maar ik kun het niet vinden op de bestellijst???