woensdag 16 juli 2008

AH XL Muiden (2)

Dat kon ik dus wel vergeten. Er is weliswaar nog wat inventaris opgedoken, zo bleek bijvoorbeeld het temperatuurmeetpistool bij de afdeling Grill&Steak terechtgekomen te zijn, maar er zijn nog steeds noodzakelijke dingen die ontbreken. Er zijn wel mopemmers en draadmoppen maar geen stelen met klemmen om de draadmoppen in vast te maken. Ik had die moppen goed kunnen gebruiken toen ik 's morgens binnenkwam want de gloednieuwe Taski schrobmachine bleek een lekkage te hebben onder de schoonwatertank. Ik had zomaar een prive zwembad.
Na het opruimen van de rotzooi ging ik mijn vooraf opgestelde loopvolgorde voor de temperatuurmeting in real life nalopen. Er bleken nog wat kleine dingetjes afwijkend te zijn van de plattegrond dus die paste ik direct aan. Met mijn nieuwe collega voor de temperatuurmeting heb ik vervolgens het hele parcours nog een keer afgelegd.
De loopvolgorde kan overigens nog niet vastgelegd worden in HACCP-digitaal want dat is nog steeds een gesloten boek. Niemand kan er in. Dat overkwam mij anderhalf jaar geleden al met de overgang van Konmar naar AH en dat is helaas eerder regel dan uitzondering.
Er liggen draaiboeken klaar voor verbouwingen e.d. maar het op tijd activeren van HACCP-digitaal is nog steeds een probleem. Werk aan de winkel voor de it-deskundige.
Weliswaar zijn overnames en openingen van totaal nieuwe winkels geen alledaagse praktijk maar mijn idee zou toch zijn dat er voor dat soort zaken een standaardpakket VRO- en TIB-inventaris voorhanden moet zijn. Niet alleen voor het Kwaliteitsteam maar voor alle afdelingen en onderdelen van de winkel want zonder bezems, plakband, copieerpapier, stokbroodzakken, kartonvermalerzakken en nog veel meer wordt het werken een stuk lastiger in een toch al hectische tijd. Naast het standaardpakket zou er dan een aanvullend pakket moeten zijn voor grote winkels of winkels met bijzondere omstandigheden.
Ondanks de onvolkomenheden heb ik grote waardering voor al mijn collega's en mensen van buitenaf die met een enorme inzet deze gigantische klus gaan klaren. Woensdag 16 juli om 18.00 uur gaan we open. Kom kijken en genieten !

Geen opmerkingen: