dinsdag 1 april 2008

Stoomapparaat

Een vraag van Willy : zijn er collega's die ervaring hebben met het schoonmaken met behulp van een stoomapparaat ? Kun je er dingen makkelijker mee schoonmaken, zoals randjes, strips en schotjes ? Maakt het echt goed schoon zonder dat je moet 'nadweilen' ? Zijn er nadelen aan verbonden waar je terdege rekening mee moet houden voor je zo'n apparaat aanschaft en waar schaf je die dan aan ? TellSell is failliet dus bij voorkeur een bestaande winkelketen.
Geef je ervaringen door aan Willy en anderen via de reactie-link !

6 opmerkingen:

Anoniem zei

haai haai..

ik zou het niet doen.. maar dat is mijn mening.
ik heb februari vorig jaar een stoom cleaner gekocht,,
de eerste 2 weken hartstikke leuk en fijn. maar het staat voor oud vuil ergens in een donkere kast.

het snoer is heel kort..
de borsteltjes breken snel af.

en het heeft het zelfde effect als dat je de plek eventjes in laten weken met superreiniger..

maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.

Anoniem zei

hoi coby
Het is vooral bedoeld om de houders voor de groente en zuivel vitrine schoon te maken.
Daar kun je namelijk niet bij komen want alles is te grof.
Ik ben nogal een puntje precies en wil het heel graag heel schoon hebben.
Maar alvastbedankt voor je reactie.
Ik hoop er nog meer te krijgen.
groetjes willy

Anoniem zei

Hoi Willy,
Hier een betere reactie ,in ons filiaal zijn wij zeer positief over het gebruik van een stoomreiniger!!!!!!Je krijgt er het hartnekkigste vuil mee weg,stickers,aangekoekt vuil,melkresten die al lange tijd aanwezig zijn,zwarte strepen op de vloer,vette aanslag,opdekplaten waar opgedroogd vleesvocht opzit.Maar ook chromen roosters ook de aluminium strippen voor de koelingen,deurrubbers bij de delikastjes enz.enz.enz. in het begin doe je er echt alles mee.Vooral als je nder de bodembakken (dus de vloer) schoon moet maken.Maar ben je eenmaal op
orde dan gebruik je hem wel minder.Fijn en handig apparaat om alsnog achter de hand te hebben.Wij hebben hem bij de PRAXIS gekocht alleen moet je er op letten dat je niet de simpelste uitvoering aanschaft,wil meer gegevens over het apparaat dan moet dat maar zeggen en dan kan ik je er wel aan helpen.Hij kost ongeveer +/-€230,- maar dan heb je wel een proffessionele en niet zo'n ding van tellsell met een heel kort snoertje en waar de dingen snel van afbreken.Nou ik merk het wel als je meer wil weten ,ik hoop dat je hier iets aan heb.Goetjes Ruud 1579 Gouda

Anoniem zei

Hoi Ruud
bedankt voor je uitgebreide reactie.
Ik heb er nog steeds een goed gevoel over,
Bij ons in de buurt word er in een filiaal eentje aangeschaft en ik ga daar even een kijkje nemen.
Ben toch wel erg nieuwsgierig,
Ik laat het weten als ik extra info wil.
Tot later.
Groetjes Willy

Anoniem zei

Ik heb er een van de blokker,was laatst ook weer in de aanbieding voor 20 euro ik maak er van alles mee schoon met name randjes en hoekjes met vast gekoekt vuil door de stoom en luchtdruk vliegt het vuil er af. Met name om de randvergoring aan te pakken vind ik hem idiaal groetjes. Gerben 1195 Lisse

Anoniem zei

al n tijdje lezend op deze site , krijg ik steeds meer het gevoel dat we eigenlijk n beetje met zn allen wielen opnieuw aan het uitvinden zijn...het gevoel is n beetje dubbel want aan de ene kant vind ik het fantastisch de zelfstandigheid te hebben zelf te bepalen hoe ik de dingen invul en oplos , maar het is toch n beetje vd gekke dat deze nieuwe functie niet met iets meer ondersteuning komt bij zo n enorm concern als ahold...jammer is dat - vooral wanneer je toch je werk op de meest effectieve manier wilt uitvoeren. en nee- ik heb dus zelf geen flauw idee of n stoomapparaat daarvoor n goede aanvulling zou zijn (theo , misschien zou er n 'deskundige' - bv iemand die voor johnsson werkt? - n blik op deze site kunnen werpen af en toe? )