donderdag 26 mei 2011

Tessa, uw Personal Shopper

Albert Heijn heeft z'n Appie, gaat Tesco het met Personal Shopper Tessa proberen ?

Tesco test instore navigatie-app

 ROMNEY – Tesco doet op bescheiden schaal een test met een navigatie-app voor smartphones waarmee klanten makkelijker hun weg door de winkel moeten kunnen vinden. De test wordt uitgevoerd bij een Tesco Express-winkel in Romney.
   
De app, geschikt voor Android-telefoons maar nog niet publiekelijk beschikbaar, stelt klanten in staat hun boodschappenlijstje in te voeren en te delen met andere gebruikers. Bij het binnengaan van de winkel verschijnt een 3-dimensionale weergave van de winkel op het scherm, waarbij de snelste looproute door de winkel wordt aangegeven en het syteem precies aangeeft waar de artikelen op het lijstje te vinden. Door middel van een blauwe stip weet de klant altijd precies waar hijzelf is in de winkel.

Nog niet uitrollen

Het systeem is grotendeels vergelijkbaar met de gps-systemen voor in auto’s, maar werkt niet op basis van satellieten, maar met in de winkel geïnstalleerde technologie. ‘We gaan dit voorlopig nog niet op grote schaal uitrollen’, zegt Nick Lansley, hoofd onderzoek en ontwikkeling bij Tesco. ‘Want we willen eerst kijken hoe nuttig dit is. Voor het systeem moeten we veel infrastructuur aanleggen in de winkels, dus we gaan eerst goed testen. Het zou erg zijn als we alle investeringen gingen doen, maar dat maar weinig klanten het gaan gebruiken.’

zondag 15 mei 2011

Gefeliciteerd !

Op 3 juni is Mevr.J.Fokkink van AH 1242 in Hengelo 25 jaar bij de zaak. Gefeliciteerd en maak er een leuk feestje van !

maandag 2 mei 2011

Diversey is geweest.

Zoals ik in een reactie op 17 april al schreef is Diversey inderdaad langs geweest in week 17. Net terug van een weekje vrij was mijn eerste vraag aan mijn ASM of Diversey langs was geweest en het resultaat was teleurstellend met een score van 82%.
Heeft het Kwaliteitsteam dan slecht gepresteerd ? Het antwoord moet een duidelijk nee zijn. Volgens de controleur zou een beoordeling louter op zaken die de KM bij moet houden een score van hoog in de 90 gegeven hebben. Punten werden verloren op het ontbreken van veel opvulstroken in de groep Maaltijdgemak, onlangs omgebouwd door Teamleiders waarbij veel opvulstroken verwijderd zijn en vervolgens niet teruggeplaatst. Foutje bedankt. Verder werden ook punten verloren op de bake-off ovens, de vloeren van de bedieningsafdelingen en de aftekenlijsten op die afdelingen.
De bodembakken waren echter de schoonste die hij ooit gezien had in Nederland en dat vervuld mij dan wel weer met trots.

Vandaag ben ik begonnen met een nieuwe collega en onlangs is er een collega bijgekomen voor 'boven' (kantine, kantoren, toiletten e.d.) dus ik hoop dat we meer tijd krijgen voor het lopen van het Kwaliteitsrondje en zodoende wat meer de vinger aan de pols kunnen houden wat betreft de schoonmaakactiviteiten waar wij niet direct invloed op hebben.
Het rapport heb ik nog niet gezien dus ik ben benieuwd naar de overige waarnemingen.